Sınıf öğretmeni adaylarının program geliştirme yeterlikleri hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi (Ankara Üniversitesi ve Kırıkkale Üniversitesi örnekleri)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada sınıf öğretmeni adaylarının program geliştirmeyeterlikleri hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Taramamodelinde olan çalışmada veri toplama amacıyla örneklem grubuna altıboyuttan oluşan veri toplama aracı uygulanmıştır.Araştırma evrenini, 2004-2005 öğretim yılında Ankara ÜniversitesiEğitim Bilimleri Fakültesi lköğretim Bölümü sınıf öğretmenliği anabilim dalıIII. ve IV. sınıf öğrencileri ile Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesilköğretim Bölümü sınıf öğretmenliği anabilim dalı III. ve IV. sınıf öğrencilerioluşturmuştur. Veri toplama aracı 350 öğretmen adayına uygulanmıştır.Araştırmada elde edilen verilerin istatistik analizinde, yüzde, frekansaritmetik ortalama ile t-testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular tablo vegrafiklerle yorumlanmış, şu bulgulara ulaşılmıştır:⦠Öğretmen adaylarının fakültelerine göre yapılan değerlendirmelerdemanidarlıklar bulunmaktadır.⦠Araştırma sonuçlarına göre Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesilköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencileri programgeliştirme yeterlik alanlarında kendilerini genelde Ankara ÜniversitesiEğitim Bilimleri Fakültesi lköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği AnabilimDalı öğrencilerinden daha yeterli görmektedirler .⦠Öğretmen adayları öğretim strateji, yöntem ve teknikleri bilgisindekendilerini genelde ?iyi? yeterlikte görmektedirler. Ancak ?Ünitelendirilmişyıllık plan hazırlayabilme? yeterliğinde her iki grubun öğrencileri dekendilerini ?orta? düzeyde gördüklerini belirtmişlerdir.⦠Öğretmen adayları Eğitimde ölçme değerlendirme bilgisinde kendilerini?iyi? yeterlikte görmektedirler.⦠Öğretmen adayları Eğitimde program geliştirmenin sosyal-tarihi-felsefitemelleri bilgisi alanında kendilerini çok yetersiz görmektedirler.⦠Öğrencilerin sınıflar arası yaptıkları değerlendirmeler arası farklarmanidardır.⦠Dördüncü sınıf öğrencileri kendilerini üçüncü sınıf öğrencilerindenprogram geliştirme yeterlik alanlarında daha yeterli görmektedirler The survey model is used in this research. To gather data, six-dimensional data gathering tool is applied to the sample group.The research population consists of 2004-2005 Educational Year AnkaraUniversity-Faculty of Educational Sciences-Department of ElementaryEducation-Chair of Elementary Teacher 3rd and 4th class students andKırıkkale University Faculty of Education - Department of Elementaryrdand 4th class students. DataEducation-Chair of Elementary Teacher 3gathering tool is applied to 350 candidate teachers.Percentage, frequency, arithmetical average and t-test is used in thestatistical analysis of the data gathered in the research. The findings beloware represented with the tables and graphics :There is a significance in the evaluation made according to thefaculties of candidate teachers.According to the research results, Kırıkkale University Faculty ofEducation - Department of Elementary Education-Chair ofElementary Teacher students consider themselves more capablethan Ankara University-Faculty of Educational Sciences -Department of Elementary Education-Chair of ElementaryTeacher students in the areas of capacity of curriculumdevelopment.Candidate teachers consider themselves to be at the medium-capacity in terms of the knowledge of teaching strategies,methods and techniques.Candidate teachers consider themselves to be at the medium-capacity in terms of the knowledge of measurement andevaluation in education.Candidate teachers consider themselves very incapable in termsof the knowledge of social-historical-philosophical base ofprogramme development in education.The differences between the evaluations that the students madeamong the classes are significant.The 4th class students consider themselves more capable than the3rd class students in the areas of capacity of curriculumdevelopment
Collections