Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel ilgi alanları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi'ne devam edenöğrencilerin siyasal, ekonomik, toplumsal ve kültürel konulara hangi boyutlarda ilgiduyduklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada bir nicel araştırma tekniği olananket tekniği uygulanmıştır. Sözü edilen fakültenin 1. 2. 3. ve 4. sınıf düzeylerinedevam eden 248'i kadın, 167'si erkek olmak üzere toplam 415 öğrencinin anketideğerlendirmeye alınmıştır. 28 sorudan oluşan anketler, SPSS 7,5 programıylaçözümlenmiştir. Gerek farklı sınıf düzeylerindeki, gerekse farklı cinsiyetlerdekiöğrencilerin ilgi alanları arasında fark bulunup bulunmadığı, kay-kare testiuygulanarak analiz edilmiştir. Bu araştırmadan elde edilen bulgular, kadın ve erkeköğrencilerin ilgi alanları arasında birçok açıdan anlamlı farklılıklar olduğu ancak farklısınıf düzeylerindeki öğrenciler arasında aynı boyutta bir farklılık olmadığı şeklindedir.Üniversite yaşantısı öğrencilerin kitap okuma, çeşitli sosyal ve kültürel etkinliklerekatılma vb. alışkanlıklarında her açıdan olumlu bir gelişmeye yol açmamaktadır.Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi'ne devam eden 415 öğrenci en çoksiyasal konularla, ikinci olarak ekonomik konularla ilgilenmektedirler. Üçüncüderecede ilgilenilen konular toplumsal konular, dördüncü derecede ilgilenilen konularise eğitimsel konulardır. Öğrencilerin en az kültürel konularla ilgilendiklerigözlenmiştir. Çalışmada ayrıca 1960'lı yıllarda yapılmış, üniversite öğrencilerineyönelik üç ayrı çalışmadaki bulgularla günümüzde elde edilen bulgular karşılaştırılmışve öğrencilerin ilgi alanlarında ne gibi değişikliklerin olduğu gözlenmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimleler: Üniversite, Üniversite Gençliği, Üniversite Gençliğinin İlgiAlanları. In this study, it is aimed to reveal the degree of the political, economical, socialand cultural interests of the students attending Faculty of Educational Sciences atAnkara University. The public survey technique was utilized as a part of quantitativeresearch methodology. Questionnaires were given to 415 students. Answers of 248female and 167 male students attending the first, the second, the third and the forthclasses of the above mentioned faculty were evaluated. The responses given toouestionnaires consisting of 28 questions were analyzed by the 7.5 version of theSPSS software. Differences according to the sex and university class of the studentswere analyzed by Chi-square Test. It was observed that there were statisticallysignificant differences between women and men but no statistically significantdifferences were observed among students at different class levels. It was concludedthat the university experience didn?t lead to a comprehensive progress on thestudents? habits such as reading and participating in cultural and social activities. Thestudents were primarily interested in political subjects, followed by economical, socialand educational matters. It was also observed that the cultural subjects were at theend of this ranking. The results of the present study were also compared with thefindings of the three similar researches done in 1960?s in an attempt to understandthe changes which occurred since 1960?s.Keywords: University, The University Youth, The Field of The UniversityYouth?s Interests.
Collections