Ankara ili lise birinci sınıf öğrencilerinin okula bağlılık durumlarına ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Lise birinci sınıf öğrencilerinin okula bağlılıkdurumlarına ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşlerini ortaya koymaktır.Araştırmanın evrenini 2005-2006 öğretim yılında Ankara ili Merkezilçelerinde, tabakalı örnekleme yöntemiyle seçilen 17 kamu lisesinde öğrenim gören408 lise birinci sınıf öğrencisi, bu öğrencilerin derslerine giren öğretmenler ve buliselerde görev yapan müdür ve müdür yardımcıları oluşturmaktadır.Verilerin toplanması aşamasında okul bağlılığına ilişkin alanyazın taranmış,ilgili kavramlar incelenmiş ve bunlar birer soru ifadesine dönüştürülerek anketmaddeleri oluşturulmuştur. Anket maddeleri oluşturulurken uzman görüşünebaşvurulmuştur.Verilerin çözümünde frekans ve yüzde dağılımları, aritmetik ortalamalarkullanılmıştır. Öğrencilerin okula bağlılık düzeylerinin cinsiyete göre anlamlı birfarklılık gösterip göstermediği t testiyle, ailenin eğitim ve gelir durumuna göre anlamlıbir farklılık gösterip göstermediği ise tek yönlü varyans analizi ile (ANOVA) ile testedilmiştir. Aynı şekilde okul bağlılığını azaltan nedenlere ilişkin öğretmen veyöneticilerin görüşlerinin boyutlara göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği ttestiyle incelenmiştir.Araştırmanın sonuçlarına göre kız öğrencilerin okul bağlılık durumları erkeköğrencilere göre daha olumludur. Annenin eğitim durumu ve ailenin gelir düzeyiarttıkça öğrencinin okul bağlılık durumunda azalma olmaktadır. Öte yandan öğrencilerokula karşı davranışsal olarak bağlılık göstermekte, bilişsel olarak düşük bağlılıkgöstermektedirler. Öğrencilerin okul bağlılığını azaltan nedenlere ilişkin olarak iseöğrencilerin okulda mutlu olmaması en önemli ifade olarak görülürken bunuöğrencinin okuluna karşı aidiyet hissinin ve öğrencinin öz-yeterlik inancının düşükolması izlemektedir. The aim of this research is to determine the opinions of students, teachers andadministrators in relation to freshman high school students?school engagement state.The population of this research consists of 408 fresman high school students whostudy at 17 public high school at Ankara province (Altındağ, Mamak, Çankaya,Keçiören, Yenimahalle, Etimesgut, Gölbaşı and Sincan) which was chosen viastratified-sampling method, teachers of these students and administrators of theseschools.At the level of gathering data, literature, related to school engagement has beenreviewed, related aspects have been examined and questionnaire items have beenconstituted by transforming these reviews into question sentences. Whilequestionnaire items were constituting, experts? opinions have been called upon.In the data analysis, frequency and percentage, arithmetic means were used. Inorder to determine whether or not there have been any differences with respect tostudents? gender, the t test was used, and in order to determine whether or not therehave been any differences with respect to students? families? educational and incomelevel, the variance (ANOVA) analysis was used.According to the findings of this research, school engagement of girls ishigher than that of boys. While mother?s educational level and family?s income levelincrease, students? school engagement level decrease. On the other hand, it was foundout that student?s behavioral engagement is high but cognitive engagement is low. Inrelation to reasons decreasing sudents? school engagement, `unhappiness of student atschool? were found out as the most important item, and `student?s lower level ofsense of belonging? and `lower level of self-efficacy belief? come later respectively.
Collections