İletişim becerilerini geliştirme programının Güvenlik Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin kendini açma davranışlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETÜstündağ, Emin, letişim Becerilerini Geliştirme Programının Güvenlik BilimleriFakültesi Öğrencilerinin Kendini Açma Davranışlarına Etkisi,YüksekLisans,Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümü, Tez Danışmanı:Yrd. Doç Dr.Metin Pişkin, 125 SayfaGrup yaşantısı yoluyla iletişim becerilerini geliştirme programının PolisAkademisi, Güvenlik Bilimleri Fakültesi 1. Sınıf öğrencilerinin kendini açmadavranışına etkisinin incelendiği bu araştırma tekrar testli kontrol grupluöntest ve sontest modele dayalı bir çalışmadır.Araştırmanın bağımsız değişkeni öntest ve sontest uygulamalarıarasında deney grubu ile yapılan iletişim becerileri eğitimidir. Bağımlı değişkeniise öğrencilerin kendilerini açma davranışlarıdır. Deney ve kontrol gruplarınıoluşturmak için ilk aşamada Güvenlik Bilimleri Fakültesi 1. sınıfta okuyanöğrencilere Selçuk (1989) tarafından geliştirilen ?Kendini Açma Envanteri?(KAE) uygulanmıştır. Araştırma 30 üyeden oluşan deney ve kontrol-plesebogruplarında yürütülmüştür. Deney grubuna haftada yaklaşık iki oturum olmaküzere toplam 11 oturumluk iletişim becerilerini geliştirme eğitimi verilmiştir.On bir oturumluk iletişim becerileri eğitimi verildikten sonra gruplarasontest olarak ?Kendini Açma Envanteri? yeniden uygulanmıştır. zleme testisadece deney grubuyla gerçekleştirilmiştir.Verilerin analizi için tek faktörlü kovaryans analizi (ANCOVA)kullanılmıştır. Ayrıca araştırmada uygulanan deneysel işlemin, işlemsonrasında da etkisini sınamak amacıyla izleme çalışmasının analizi için t -testi uygulanmıştır. Söz konusu istatistiksel işlemler sonucunda elde edilenbulgular ve yorumlar şu şekilde özetlenebilir:letişim becerileri konusunda eğitim alan deney grubundaki deneklerinkontrol grubundakilere göre kendini açma davranışlarında artış olmuştur.zleme çalışması sonrasında ise elde edilen bulgulara göre bu artışın kalıcıolduğu belirlenmiştir. Deneysel düzen içinde elde edilen bu sonuç iletişimbecerileri eğitiminin kendini açma davranışı üzerinde etkili olduğunugöstermektedir.Uygulanan iletişim becerileri eğitimi sonrasında deney grubundakiöğrencilerin ?Babaya, Karşı Cins Arkadaşa, Öğretmene ve PsikolojikDanışmana Açılma? davranışlarında kontrol grubundakilere göre anlamlıdüzeyde artış gözlenmiş, ?Anneye ve Aynı Cins Arkadaşa açılma?davranışlarında anlamlı düzeyde farklılık gözlemlenmemiştir. ABSTRACTÜstündağ, Emin, The Effect Of Communıcatıon Skılls Traınıng Programme ToSelf-Dısclosure Of Students In Faculty Of Securıty Scıences, Degree Of Master,Psychological Guidance and Counselling, Advisor: Dr. Metin, 125 PageThis research in which the effect of communication skills trainingprogramme through group living to self-disclosure of first class students inFaculty of Security Sciences of Police Academy was researched, is a studybased upon a pre test- post test model with control group with repeated tests.The independent variable of research is the communication skillstraining made with experimental group between pre test- post test appliements.And its dependent variable is, students? disclosure. At first step, SelfDisclosure Inventory (SDI) which was developed by Selçuk (1989), was appliedto students attending to first class of Faculty of Security Sciences, for formingexperiment group and control group. Research was conducted in experimentand control-placebo groups formed of 30 members. Totally 11 sessions ofcommunication skills training programme were given to the experiment groupby approximately two sessions per week.After giving communication skills training in eleven sessions, SelfDisclosure Inventory (SDI) was applied to groups as post test. And theobservatory test was applied only to the experiment group.One Factor ANCOVA was used for data analysis. Further, t-test wasimplemented for the analysis of follow-up in order to examine that the effect ofapplied experimental procedures in research lasted for a long time or not.Findings and comments which concluded after above mentioned statisticalprocedures can be summarized as:Subjects in the experiment group which were trained aboutcommunication skills when compared to the ones in the control group showedan increase in their self-disclosure behaviours. It is found out that this increaseis permanent according to the findings concluded after follow-up. This resultconcluded in an experimental order showed that communication skills trainingis effectual on self-disclosure. It is possible to increase the level of self-disclosure with appropriate training for individuals. And this demonstrates thatenviroment factor has a share in this mentioned behaivour.After applied communication skills training, a significiant increase isobserved in the ? Self- disclosure to father, to opposite sex friend, to teacherand to counselor? behaviours of students in the experiment group whencompared to the ones in the control group, but a significiant difference is notobserved in the ?self-disclosure to mother and same sex friend? behaviour.
Collections