Akıllı turizmin Türkiye`de uygulanabilirliği İstanbul örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Globalleşme, nüfus, sınırlı kaynak tüketimi, kentleşme, çevre kirliliği ve sert ekonomik rekabet koşulları gibi konulardaki hızlı artışlar küresel çaptaki yerleşim alanlarında birçok problemi de beraberinde getirmektedir. Özellikle nüfusun ve kentleşmenin yoğun olduğu şehirlerde sıklıkla görülen bu problemler şehirlerin kendilerine yetemediklerini ve bunun şehir sakinlerinin hayatlarını zorlaştırdığı örneği birçok farklı coğrafyadaki metropollerde açıkça görülmektedir. Bu sorunlar; ekolojik, demografik, ekonomik ve mekânsal boyutlarda akıllı, sürdürülebilir ve etkin çözümler gerektirmektedir. Bilişim ve iletişim teknolojileri, akıllı cihazlar ve sensörlerdeki gelişmeler, yerel yönetim ve şehir planlama kurumlarına kentsel problemlere karşı çözüm oluşturabilmeleri için kesin ve canlı verilere ulaşabilmelerini mümkün kılan bir yerleşim konsepti olan Akıllı Şehirleri ortaya çıkarmıştır. Akıllı şehir konsepti üzerine kurulmuş olan Akıllı Turizm modeli ile turizm değeri yüksek, nüfusun ve kentleşmenin yoğun olduğu büyük şehirlerde gelen ziyaretçilerin şehrin; yapısal, sosyo-kültürel, tarihi bütünlüğü ile günlük yaşamını bozmadan gelen bu ziyaretçileri ekonomik ve sosyal kazanç sağlamak için şehirde barındırmak ve şehrin olanaklarından her iki taraf için de en iyi şekilde faydalanmalarını sağlamaktır.Bu çalışmanın amacı, akıllı turizm modelinin Türkiye uygulanabilirliğini İstanbul ili üzerinden incelemektir. Araştırmada Türk turizm sektörünün bu yeni teknoloji bazlı turizm modeline bakış açısı ve uygunluğu irdelenmiştir. Bu bağlamda İstanbul ilinde bulunan turizm ve şehircilik alanında faaliyet gösteren 10 ana paydaş kurum araştırmaya dahil edilmiştir. Nitel yöntemlerin kullanıldığı bu çalışmada bahsi geçen kurumlardan seçilen üst düzey yöneticilere, görüşmelerde sorulan sorular neticesinde alınan veriler Türk turizminin İstanbul üzerinden Akıllı Turizm modeline uygunluğunu; altyapısal yeterlilik, uygulanabilirlik, gereklilik ve uygunluk, işletme ve çalışanların adaptasyonu, performans ve etkinlik, sürdürülebilirlik ve inovasyon & değer oluşturma gibi 7 boyuta değerlendirilerek veriler analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda İstanbul ilinin akıllı şehir alt yapısının tam olarak tamamlanmasa da bazı iyileştirme ve planlamaların yapılması ile akıllı turizm konseptinin uygulanabileceği sonucuna varılmıştır.Anahtar Sözcükler: Akıllı (Smart), Akıllı Şehir, Akıllı Turizm, Bilişim ve İletişim Teknolojileri, Teknoloji The rapid increases in globalization, population, limited resource consumption, urbanization, environmental pollution, and harsh economic competition conditions bring about many problems in global settlement areas. These problems, which are frequently seen in the cities where population and urbanization are intense, are clearly seen in the metropoles of many different geographies where the cities are not able to meet their needs and this makes the lives of city dwellers difficult. These problems require smart, sustainable and effective solutions in ecological, demographic, economic and spatial dimensions. The developments in information and communication technologies, smart devices and sensors have led to the emergence of smart cities, a settlement concept that enables local government and city planning institutions to reach precise and lively data for the solution of urban problems. Thanks to the smart tourism concept, which is built on the smart city concept, in big cities with high tourism value, high population and high urbanization, visitors can utilize all the city's infrastructures, offers, values and culture without disrupting the city's structural, socio-cultural, historical integrity and daily life routine. The aim of the smart tourism concept is to accommodate the visitors to gain economic and social benefits and to make the most of the city's opportunities available for both sides (dwellers and visitors) to benefit from it.The aim of this study is to examine the applicability of smart tourism concept in Turkey through Istanbul. In this research, the perspective and suitability of the Turkish tourism sector to this new technology based tourism concept is examined. In this context, 10 main stakeholder institutions, which are operating in the field of tourism and urbanism Istanbul, were included in the study. In this study where qualitative methods are used, data were collected from the questions asked in the interviews to the senior executives selected from the institutions in the field of tourism and urbanization. The data of the applicability of Smart Tourism concept to Turkish tourism industry though Istanbul is evaluated in 7 dimensions such as infrastructural qualification, applicability, necessity and conformity, the adaptation of enterprises and employees, performance and efficiency, sustainability, innovation and creating value and analyzed. As a result of the study, it is concluded that the smart tourism concept can be applied by some improvement and planning in Istanbul, although the smart city infrastructure of Istanbul is not fully completed.Keywords: Smart, Smart Cities, Smart Tourism, Information and Communication Technologies, Technology
Collections