Baskın zeka türüne dayalı olarak geliştirilen web destekli eğitim ve bilgisayar destekli eğitimin trafik eğitiminde etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma, lkögretim Birinci Kademe 4. sınıf Trafik Egitimi dersininögretiminde Baskın zeka türüne dayalı olarak gelistirilen Web Destekli Egitimve Bilgisayar Destekli Egitimin Trafik Egitiminde etkililigini arastırmakamacıyla yapılmıstır. Uygulama sürecinde Baskın zeka türüne dayalı olarakgelistirilen web sitesi ile egitsel yazılım ögrencilere kullandırılmıstır. Arastırmaiçin ?Trafik Egitimi Basarı Testi?, ?Trafik Egitimi Tutum Ölçegi?, ?Ögrenci GörüsAnketi?, ?Ögretmen Görüsme Formu? ve ?Veli Görüsme Formu? uygulanmıstır.Ön test puanlarının karsılastırılmasına iliskin bagımsız gruplar t-testi, ön testsontest puanlarının karsılastırılmasına iliskin bagımlı gruplar t-testi ve ön testpuanlarına göre düzeltilmis Trafik Egitimi dersine yönelik tutum son testpuanları için kovaryans analizi, ögrenci görüslerinin belirlenmesi amacı içinfrekans ve yüzde dagılımları kullanılmıstır. Ögretmen ve veli görüsleri ise nitelolarak degerlendirilmistir. WDÖ grubunda yer alan ögrenciler, BDÖ grubunagöre verilen Trafik Egitimi Dersini daha iyi ögrenmislerdir. Ögrencilerin BDÖ'eyönelik tutumları olumlu olmakla birlikte yapılan uygulamalar, ögrencilerintutumlarında çok hızlı bir degisim saglayamamıstır. Ögrencilerin WDÖ'eyönelik tutumları hem olumludur hem de yapılan uygulamalar, ögrencilerintutumlarında anlamlı bir artıs saglamıstır. Ögrencilerin, BDÖ ile WDÖ iliskingenel yaklasımları ve programın teknik özelliklerine iliskin görüsleri olumludur.Ögretmenlerin, BDÖ ile WDÖ iliskin genel yaklasımları ve görüsleriolumludur. BDÖ ile WDÖ iliskin velilerin görüsleri olumludur. This research is carried out in order to investigate the effectiveness ofweb and computer assisted instructions developed considering dominantintelligence type on Traffic Education in 4th grades of Primary Education FirstStage. Website and educational software developed concerning dominantintelligence type were used by students within treatment process. ?TrafficEducation Achievement Test?, ?Traffic Education Attitude Test?, ?StudentOpinion Questionnaire?, ?Teacher Interview Form? and ?Parent InterviewForm? were given within the settings of the research. T-test for independentsamples was used to compare pre-test scores, t-test for dependent sampleswas used to compare pre-test and post-test scores, covariance analysis wasused for attitude post-test scores related to Traffic Education course andadjusted according to pre-test scores, frequency and percentage distributionswere used to determine students? opinions. Teacher and parent opinionswere analysed qualitatively. Students involved in (WAI) were found out moresuccessful in the activities included within the learning process of TrafficEducation course compared to students involved in (CAI). Although theattitudes of students towards (CAI) were found out as positive, theapplications carried out could not provide rapid changes on the attitudes ofthe students. The attitudes of the students towards (WAI) were found out aspositive and also the applications carried out provided significant changes onthe attitudes of the students. General approaches of students to (CAI) and(WAI) and their opinions on technical features of software were found out aspositive. General approaches of teachers to (CAI) and (WAI) and theiropinions on both instructions were found out as positive. Opinions of parentson (CAI) and (WAI) were found out as positive.
Collections