İngilizce öğretmenlerinin öğretimsel performanslarının değerlendirilmesine ilişkin müfettiş ve öğretmenlerin görüş ve önerileri (Ankara ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, İngilizce öğretmenlerinin öğretimselperformanslarının kimler tarafından değerlendirileceği, hangi sıklıktadeğerlendirileceği, performans değerlendirme ölçütlerinin neler olmasıgerektiğine ilişkin ilköğretim müfettişi ve İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinive bu grupların görüşleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığını ortayakoymaktır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Ankaraili sekiz merkez ilçede (Altındağ, Çankaya, Etimesgut, Gölbaşı, Keçiören,Mamak, Sincan ve Yenimahalle) 58 okulda görev yapan 258 İngilizceöğretmeni ve Ankara bölgesinde çalışan İngilizce bilen ya da daha önceyabancı dil teftişi yapmış olan ilköğretim müfettişlerinden 70'i araştırmagrubunu oluşturmaktadır.Araştırma bulgularına göre; performans değerlendirmenin kimlertarafından yapılacağı konusunda verilen yanıtlarla görev ve cinsiyetdeğişkeni arasında anlamlı bir ilişki yoktur. Müfettişlerin yarısı veöğretmenlerin üçte biri değerlendirmenin mevcut sistemde olduğu gibiilköğretim müfettişleri tarafından yapılmasını istemişlerdir. Müfettişlerin dörttebirine yakını ve öğretmenlerin dörtte biri ise İngilizce üzerine uzmanlaşmış birkurul tarafından yapılmasını desteklemişlerdir.ivMüfettişlerin yarısına yakını değerlendirmenin iki yılda bir yapılmasıgerektiği görüşünü savunmuşlardır. Öğretmenlerin yarısına yakını isedeğerlendirmenin mevcut sistemde olduğu gibi yılda bir yapılmasınıdesteklemişlerdir.Müfettişler ve öğretmenler İngilizce dilbilgisi kurallarını iyi bilme,basitten karmaşığa doğru öğretim yapma, ders kitabı, yazı tahtası, resim,gerçek eşya ve model, projektör ve grafik gibi görsel araçlar kullanma,somuttan soyuta doğru öğretim yapma gibi ölçütleri önem sırasında ilksıralara koymuşlardır.Dinleme öğretimi boyutunda, dinleme sırasında tekrar yapma;konuşma öğretimi boyutunda, öğrencilere seslerin, sözcüklerin ve kalıplarındoğru telaffuzunu öğretme; okuma ? yazma öğretimi boyutunda, okumaalıştırmaları yapma; sözcük öğretimi boyutunda, öğretilecek sözcüğünanlamını jest ve mimiklerle açıklama; değerlendirme boyutunda,değerlendirme ve not takdirinde objektif olma; planlama boyutunda, uygunöğretim araç ? gerecini seçme gibi ölçütler önemli ölçütler olarakbelirlenmiştir. The purpose of this research is to find out the views of the primaryeducation supervisors and English teachers on subjects related to by whomare the English teachers? instructional performances to be evaluated, howoften to be evaluated, what are the things to be set as performanceevaluation measures and put forth if there is a significant difference betweenthese views, In the research questionnaire was used as a means of gatheringdata. The sample of the study consisted of 258 English teachers working inthe 58 schools in the eight central districts of Ankara (Altindag, Cankaya,Etimesgut, Golbasi, Kecioren, Mamak, Sincan and Yenimahalle) and 70primary school training inspectors knowing English or who had previouslyconducted foreign language inspections.According to the research findings; there was no significant relationbetween the answers given on the subject of by whom the performanceevaluation is to be made and the job and sex variables. Half of thesupervisors and one third of the teachers wanted the evaluation to be madeby the primary education supervisors as is done in the current system.Meanwhile close one fourth of the supervisors and one fourth of the teacherswanted the evaluation to be made by a commission specialized in English.viClose to half of the supervisors maintained the idea that the evaluationis to be made once in two years. Close to half of the teachers on the otherhand, supported the idea that the evaluation is to be made once a year as isin the current systemThe supervisors and teachers put measures like knowing the Englishgrammar, teaching from simple to complex, text book, writing board, picture,real things and models, using visual devices like projectors and graphics,teaching from concrete to abstract, knowing the rules of written expressionalEnglish to first lines of importance.In the dimension of teaching listening ; repeating while listening; in thedimension of teaching of speaking, teaching the correct pronunciation of thevoices, words and clauses; in the dimension of reading-writing teaching,making reading exercises; in the dimension of teaching words, expressingthe meaning of the word to be taught by gestures and mimics; in thedimension of evaluation; in the dimension of planning selecting the properteaching devices are determined to be important measures.
Collections