Mobilya endüstrisinde rekabet analizi: Düzce mobilya endüstrisine yönelik nitel bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, Düzce ilinde bulunan mobilya endüstrisi işletme yöneticilerinin günümüz rekabet koşullarını nasıl algıladıkları ve yönetimin karşılaştığı mücadeleleri nasıl yorumladıklarını incelemektir. Bunun yanında işletme yöneticilerinin piyasa rekabet koşulları karşısındaki rekabetçi stratejileri, tutumları ve hamleleri değerlendirilmiştir. Araştırmada, mobilya endüstrisinde faaliyette bulunan imalat ve satış işletmelerinin rekabetini etkileyen faktörler M. Porter'ın beş güç modeli çerçevesinde incelenmiştir. Ayrıca endüstride işletmelerin rekabet koşullarını etkileyen diğer faktörler tespit edilerek Düzce ili mobilya endüstrisinin rekabet analizinin yapılması amaçlanmıştır. Araştırmanın kapsamını Düzce Sanayi ve Ticaret Odasına kayıtlı yaşam alanları mobilyaları faaliyeti ile endüstride yer alan 68 imalat ve satış işletmesi oluşturmaktadır. Bu işletmeler arasından Düzce mobilya endüstrisinde önemli yere sahip, araştırma sorularına yanıt vereceği düşünülen ve görüşme talebini kabul eden 15 işyeri sahibi ve yöneticisi araştırma kapsamına dâhil edilmiştir. Bu araştırmada yöneticilerin rekabet algıları ve piyasada verdikleri mücadeleler incelendiğinden konuya ilişkin kapsamlı veri elde edilmesi amacıyla nitel araştırma yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmanın verileri, yüz yüze görüşme tekniğinin mobilya endüstrisi işletme yöneticilerine uygulanmasıyla elde edilmiştir. Araştırma dâhilinde elde edilen bulgular rekabeti etkilediği düşünülen kavramların içeriğinin belirlenmesi, belirlenen temalara ve kategorilere göre betimlenmesi yoluyla analiz edilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden hem içerik hem de betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucu olarak elde edilen bulgulara göre Düzce ilinde mobilya endüstrisinde rekabet yoğun olarak yaşanmaktadır. Bu yoğunluk, işletme sayısının fazla olmasından kaynaklanmaktadır. Yöneticiler yoğun rekabet ortamında mücadele verebilmek için işletmenin durumuna uygun olan politika ve stratejiler sergilemektedir. Bu politika ve stratejilerle rakiplerine karşı genel olarak üstünlük sağladıkları tespit edilmiştir. Endüstrideki işletmelerin piyasadaki en etkili rekabet araçları, tasarım ve ürün çeşitliliği, satış öncesi ve sonrası hizmet, kaliteli ürün, müşterilerle olan ilişkiler ve ar-ge çalışmaları olduğu ortaya çıkmıştır. M.Porter'ın beş güç modeli unsurlarına ilişkin değerlendirmelerin literatürle uyum sağladığı tespit edilmiştir. Ayrıca Düzce ili konumu itibariyle mobilya endüstrisinde önemli bir yere sahip olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Rekabet teorisi, beş güç modeli, rekabet stratejisi, mobilya endüstrisi The main purpose of this research is to examine how the managers of the furniture industry in Düzce perceive the current competitive conditions and interpret the struggles faced by the management. In addition, competitive strategies, attitudes and moves of business executives against market competition conditions were evaluated. In this research, the factors affecting the competition of manufacturing and sales companies operating in the furniture industry were examined within the framework of M. Porter's five power models. In addition, the other factors affecting the competition conditions of enterprises in the industry were determined and the competition analysis of the furniture industry in Düzce was aimed. The scope of the research consists of 68 manufacturing and sales enterprises registered to Düzce Chamber of Commerce and Industry and producing living space furniture. Among these enterprises, 15 business owners and managers who have an important place in the furniture industry of Düzce, thought to answer research questions and accepted the interview request were included in the study.In this study, since the perceptions of managers about competition and their struggles in the market were examined, qualitative research method was preferred in order to obtain comprehensive data on the subject. The data of the study was obtained by applying face to face interview technique to business managers of furniture industry. The findings of the research were analyzed by defining the content of the concepts that are thought to affect competition and describing them according to the themes and categories.Both qualitative and descriptive analysis methods were used in the study.According to the findings of the research, the competition in the furniture industry is widespread in Düzce. This prevalence is due to the high number of enterprises. In order to compete in an intense competitive environment, managers exhibit policies and strategies that are appropriate to the business situation. With these policies and strategies, it was determined that they outperformed their competitors in general. It was emerged that the most effective competitive tools in the market in the industry are design and product diversity, pre-sales and after-sales service, quality products, relations with customers and research and development activities. It has been found that the evaluations of M.Porter's five power model elements are compatible with the literature. In addition, Düzce has an important place in the furniture industry due to its location. Keywords: Competition theory, five power models, competition strategy, furniture industry
Collections