Sosyal sermaye ve stratejik ittifak oluşturma arasındaki ilişki: Yöneticiler üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, yöneticilerin sahip oldukları sosyal sermaye yapısı ile stratejik ittifak kurma eğilimi arasındaki ilişkiyi saptamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evreni Düzce Ticaret ve Sanayi odasına bağlı 1526 işletmenin yöneticilerinden oluşmaktadır. Nicel verilere dayanan araştırma yürütülmüştür. Araştırma gerçekleştirilirken daha etkili sonuçlar elde edebilmek amacıyla anket formu oluşturulmuştur. Oluşturulan bu anket formlarının bir kısmı yüz yüze anket tekniği, bir kısmı ise online anket üzerinden elde edilmiştir. Değerlendirilmeye alınan ve veri analizinde kullanılan toplam anket sayısı 322'dir. Elde edilen verilerde kullanılan başlıca analizler; frekans analizleri, betimleyici istatistikler, korelasyon analizi, regresyon analizi, t-testi, anova ve faktör analizleri şeklindedir. Araştırmada elde edilen sonuçlara bakıldığında, stratejik ittifak eğiliminin sosyal sermaye düzeyi ile arasında pozitif bir ilişkisi bulunmaktadır. Yani yöneticiler stratejik ittifak gerçekleştirirken sosyal sermaye boyutlarıyla ilişkilendirerek karar vermektedir. İlişki kurma ve sürdürme boyutunun amaç ve eylem birliği üzerinde daha fazla ilişkisi bulunmaktadır. Güven telkin etmeninde amaç ve eylem birliği üzerinde orta düzeyde bir ilişkisi bulunmaktadır. Diğer değişkenler arasında ise düşük düzeyde pozitif yönlü bir ilişki mevcuttur. Beklendiği gibi sosyal sermaye boyutlarının stratejik ittifak kurarken ilişki içerisinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. July, 2019, This research was conducted to determine the relationship between the social capital structure that managers have and the tendency to form strategic alliances. The universe of research consists of the managers of 1526 enterprises connected to the Chamber of Commerce and industry in Düzce. Research based on quantitative data was conducted. The survey form was created in order to achieve more effective results while carrying out the research. Some of these questionnaire forms were obtained through face-to-face survey technique and some were obtained through online survey. The total number of surveys taken for evaluation and used in data analysis is 322. Main analyses used in the obtained data; frequency analysis, descriptive statistics, Correlation Analysis, Regression Analysis, t-test, Anova and factor analysis. Looking at the results obtained in the research, the strategic alliance trend has a positive relationship between the level of social capital. That is, managers make decisions by associating them with social capital components while carrying out a strategic alliance. The dimension of building and maintaining relationships has more to do with unity of purpose and action. Trust indoctrination has a moderate relationship on the unity of purpose and action. Other variables include a low-level positive-directional relationship. As expected, it was concluded that the components of social capital were in a relationship when forming a strategic alliance.
Collections