Yaratıcı dramanın yaratıcı yazma becerisine ve yazmaya yönelik tutuma etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı 7. Sınıf Türkçe öğretiminde yaratıcı drama ile yapılan yaratıcı yazma öğretiminin yaratıcı yazma becerilerine ve yazmaya yönelik tutuma etkisini belirlemektir. Araştırma yarı deneysel desen ile yürütülmüş ve nicel veriler nitel verilerle desteklenerek karma model kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri, yaratıcı yazma ürünlerini değerlendirme ölçeği, yazmaya yönelik tutum ölçeği ile; nitel verileri ise deney grubundan odak grup görüşmesi ile elde edilmiştir. Batı Karadeniz'de bir ilde özel bir ortaokula devam eden 7. sınıf öğrencilerinden 40 öğrenci araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Deney grubunda yaratıcı drama tekniğiyle yaratıcı yazma öğretimi; kontrol grubunda yazma öğretimi için okuldaki mevcut, alışılagelmiş öğretim uygulanmıştır. Bu deneysel süreç deney grubuna yapılan 2 haftalık yaratıcı drama alıştırma sürecinden sonra deney ve kontrol grubunda 8 haftada gerçekleşmiş, bu sürecin öncesinde ve sonrasında toplanan nicel veriler puan dağılımlarının normal dağılım göstermesi sebebiyle parametrik testlerle analiz edilmiş; sürecin sonunda deney grubundan odak grup görüşmesiyle elde edilen veriler ise içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucuna göre yaratıcı drama ve okuldaki mevcut uygulamalarla yaratıcı yazma öğretimi yaratıcı yazma becerilerini arttırmaktadır; okuldaki mevcut uygulamanın sürdürüldüğü kontrol grubunda öğrencilerin yazmaya yönelik tutumlarında olumlu gelişme gözlenmemişken deney grubu öğrencilerinin yazmaya yönelik tutumları gelişmiştir; yaratıcı drama ile yapılan yaratıcı yazma öğretimi yaratıcı yazma becerileri üzerinde ve yazmaya yönelik tutumlarını geliştirmede okuldaki mevcut uygulamadan daha etkilidir; öğrenci görüşlerine göre yaratıcı dramanın yazma hızının artmasına, hayal gücünün gelişmesine, dersin zevkli geçmesine, farklı bakış açısı kazandırmaya, gelişmeye, sosyalleşmeyi sağlamaya/arttırmaya, yazım-noktalamayı kolaylaştırmaya, ders notlarının artmasına etkisi vardır. Öğrenci görüşleri dersin yaratıcı drama ile devam etmesi yönünde yoğunlaşmaktadır.Araştırma sonunda uygulamaya yönelik, ders kitaplarına yaratıcı dramayı kılavuzlayan etkinlikler konması; öğretmenlerin yaratıcı drama eğitimi almasının sağlanması; yaratıcı yazma becerilerini geliştirmede ve tüm derslerde yaratıcı dramanın teknik olarak kullanılması önerilmiştir. Araştırmaya yönelik önerilerde ise; farklı gruplar üzerinde de deneysel çalışmaların yapılması; Türkçe dersinin diğer dil alanlarında yaratıcı dramanın etkililiğinin araştırılması; grupla çalışma becerilerine ilişkin deneysel araştırmaların yapılması; yaratıcı dramanın yazmaya yönelik tutuma etkisi ile ilgili çalışmaların arttırılması önerilmiştir. The purpose of this study is to determine the effect of creative writing teaching with creative drama on creative writing skills and creative writing attitude in 7th grade Turkish teaching. The research was conducted in a half-experimental design in a combined model using qualitative and quantitative research models. The quantitative data of the research is obtained by the scale of evaluating creative writing products, and the attitude towards writing; and qualitative data were obtained by carrying out focus group interview. The study group consisted of 40 students studying at 7th grade at a private secondary school in a province in the Western Black Sea Region. It is applied teaching creative writing with creative drama technique in in the experimental group and it is applied conventional instruction at the school for teaching writing in the control group. This experimental process took place in 8 weeks in the experimental and control groups after 2 weeks of creative drama practice in the experimental group,the quantitative data collected before and after this process were analyzed by parametric tests since the score distribution was normal;at the end of the process, the data obtained from the experimental group by carrying out focus group interview were analyzed by content analysis. According to the results of the research, creative writing and creative writing teaching with the existing practices in the school increases the creative writing skills, while in the control group,in which the existing practice at the school is maintained wasn't observed any positive development on the writing attitudes of the students, the writing attitude of the experimental group students improved ; creative writing teaching which is performed with creative drama is more effective on creative writing skills and developing attitudes towards writing than the existing practice in the school ; According to the students' opinions,creative drama has an effect on increase in the speed of writing ,the development of imagination,taking enjoyable lessons,gaining different perspectives,progressing,increasing socialization,facilitating punctuation and getting better grades. Students' views focus on continuing the course with creative drama At the end of the research,aimed at the application, it is suggested to add activities guiding creative drama in the textbooks,ensure teachers have creative drama education,develope creative writing skills and use creative drama technically in all the courses. Suggestions aimed at research it is suggested to make experimental studies on different groups,investigate the effectiveness of creative drama in other linguistic areas of Turkish course,make experimental research related to working skills with groups,increase in the studies about the effect of creative writing on the writing attitude.
Collections