Öğrencilerin bilgisayar ve İngilizce dersine ilişkin tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişki (Deniz Lisesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmada öğrencilerin bilgisayar ve ?ngilizce dersine iliskin tutumları ileakademik basarıları arasındaki iliskinin incelenmesi amaçlanmıstır.?liskisel tarama modelinde olan arastırmanın çalısma grubu 2005-2006eğitim-öğretim yılında Deniz Lisesi'nde öğrenim gören 75 üçüncü sınıf öğrencisindenolusmustur. Çalısma grubuna, Bilgisayar Tutum Ölçeği, ?ngilizce Tutum Ölçeği vearastırmacı tarafından hazırlanan kisisel bilgiler anketi uygulanmıstır. Elde edilenveriler SPSS programı kullanılarak çözümlenmis, değiskenler arasındaki iliskiler,Pearson Çarpım Moment Korelasyon Katsayısı, t testi, Mann Whitney-U, tek yönlüvaryans analizi, LSD çoklu karsılastırma tekniği, Scheffe testi ile incelenmistir.Bu arastırmadan elde edilen bulgularda, öğrencilerin ?ngilizce'ye yöneliktutumları ile ?ngilizce akademik basarıları arasında, ?ngilizce'ye yönelik tutumları ilebilgisayara yönelik tutumları arasında anlamlı bir iliski bulunduğu, Ege bölgesindeyasayan öğrencilerin Marmara ve ?ç Anadolu bölgesinde yasayan öğrencilere oranla?ngilizce dersinde daha basarılı oldukları, babası üniversite/yüksekokul mezunu olanöğrencilerin, babası lise mezunu olan öğrencilere oranla bilgisayara iliskin dahaolumlu bir tutum içinde oldukları belirlenmistir. In this research, the purpose is to investigate the relation between attitudes ofstudents towards computer, English and their academic success.In relational close investigation model the working group of the investigationhas consisted of 75 Naval College 3rd grade students trained in 2005-2006education-training year. To the working group, ?Computer Attitude Scale?, ?EnglishAttitude Scale?, and a personal data questionnaire prepared by the investigator havebeen applied. Obtained data have been analyzed using SPSS program; relationbetween variants has been investigated through Pearson Multiplication MomentCorrelation coefficient, t test, Mann Whitney-U, one-way variation analysis, LSD,Scheffe test.The findings obtained from this investigation have determined that there is ameaningful relation between attitudes of students towards English and their academicsuccess in English, between attitudes of students towards English and computer; andthat students who live in the Aegean region are more successful in English lessonthan students who live in the Marmara and mid-Anatolian regions, students whosefathers are university/academy graduates have more positive attitudes towardscomputer compared with students whose fathers are high - school graduates.
Collections