Sınıf öğretmenlerinin 21. yüzyıl öğrenen ve öğreten becerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yaşadığımız çağda teknolojinin hızlı gelişimiyle, toplumu oluşturan bireylerin ihtiyaçları, yaşamları, olaylara ve olgulara bakışları gibi birçok şey etkilenmektedir. Yeni meslekler, yeni ihtiyaçlar oluşmaktadır. En büyük değişimlerden biri de ihtiyaç duyulan insangücü niteliğindedir. 21. yüzyılda ihtiyaç duyulan bilgi ve beceriler toplumsal yaşama uyum sağlanması, iş dünyasındaki beklentilerin karşılanması açısından önemlidir. Yarının iş gücü, bugünün öğrencileridir. Öğretmenlerin niteliği, onların niteliğinin şekillenmesinde önemlidir. Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin 21. yy. öğreten ve 21. yy. öğrenen beceri düzeylerini, bu düzeyin çeşitli değişkenlere göre değişip değişmediğini ve 21. yüzyıl öğreten-öğrenen becerileri arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Bu amaçla Marmara'da bir ilçede görev yapan tüm sınıf öğretmeninin 21. yüzyıl öğreten ve öğrenen özellikleri incelenmiştir. Araştırmada 21. yüzyıl öğrenen ve 21. yüzyıl öğreten becerileri ölçekleri kullanılmıştır.Veri analizindebetimsel istatistiklere (frekans, ortalama, standart sapma vb.) ilave olarak, ikiden fazla grup arası farklılıkların analizi içinANOVA, iki grup arasındaki farklılıkların analizi için ise bağımsız örneklem t-testi kullanılmıştır. Son olarak, öğrenen ve öğreten becerileri ve bunları alt boyutları arasındaki ilişkinin incelenmesi için Pearson korelasyonanalizi yapılmıştır.Yapılan analizler sonucunda,lisansüstü eğitim seviyesine sahip öğretmenlerin lisans ve ön lisans eğitim seviyesine sahip öğretmenlere göre 21. yy. öğreten becerileri kullanım seviyesinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Benzer şekilde, 21. yy. öğreten becerileri alt boyutlarından yönetsel, onamacı ve üretimsel beceriler alt boyutlarının kullanım seviyesinin kadınlar lehine daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Diğer taraftan,öğreten becerilerinin öğretmenlerin yaşına, kıdemine ve eğitim fakültesinden mezun olma durumuna göre, öğrenen becerilerinin ise tüm demografik değişkenlere göre farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak, sınıf öğretmenlerinin 21. yy öğrenen ve öğreten becerileri arasında pozitif ve orta düzeyde bir ilişki saptanmıştır. Öğretmenlerin 21. yy. öğrenen beceri düzeyleri arttıkça öğreten becerileri kullanım düzeyi de artmaktadır.Araştırma bulgularının sınıf öğretmenlerinin öğrenen ve öğreten becerilerinin geliştirilmesi hususunda uygulayıcı ve araştırmacılar için faydalı sonuçlar sunduğu değerlendirilmektedir. Anahtar Kelimeler:Sınıf öğretmenleri, 21. yy. öğreten becerileri, 21. yy. öğrenen becerileri, öğreten yeterlikleri Withtherapiddevelopment of technology in ourera, manythingssuch as theneeds of individualswhomakeupthesociety, theirlives, theirviews on eventsandfactsareaffected. New occupations, newneedsareformed. One of thebiggestchanges is thecapacity of manpower. Theknowledgeandskillsneeded in the 21st centuryareimportant in terms of adaptingtosocial life andmeetingtheexpectations in thebusinessworld. Tomorrow'sworkforce is today'sstudents. Thequality of teachers is important in shapingtheirquality.Theaim of thisstudyistoinvestigatetherelationshipbetweenprimaryschoolteachers' 21st centuryteachingandlearningskilllevelsandwhetherthislevelchangesaccordingtovariousdemographicvariables. Forthispurpose, 21st centuryteachingandlearningcharacteristics of allclassroomteachersworking in a district in Marmara wereexamined. Inordertoreachthisaim 21st centurylearningand 21st centuryteachingskillsscaleswereused in thisresearch.Inadditiontodescriptivestatistics (frequency, mean, standarddeviation, etc.), ANOVA isusedfortheanalysis of differencesbetweentwogroupsandindependentsample t-test isusedfortheanalysis of differencesbetweenthetwogroups. Finally, Pearsoncorrelationanalysiswasconductedtoexaminetherelationshipbetweenlearnerandteachingskillsandtheirsub-dimensions.As a result, wefoundthat, teacherswithpostgraduateeducationhavehigher21st centuryteachingskillscomparedtoteacherswithundergraduateandassociatedegreeeducation. Wefurtherfoundthatthelevel of use of managerial, consentingandproductiveskillssub-dimensions of teachingskillsarehigher in favor of womenteachers. On theotherhand, wefoundthatteacherskillsdid not differaccordingtoage, seniorityandgraduation of thefaculty of education, andlearnerskillsdid not differaccordingtoalldemographicvariables. Finally, a positiveandmoderaterelationshipwasfoundbetweenteachers' 21st centurylearningandteachingskills. Inotherwords, as learningskilllevelsincrease, sodoesthelevel of teachingskillsusage. It is consideredthattheresearchfindingsprovideusefulresultsforthepractitionersandresearchers in terms of improvingthelearnerandteachingskills of teachers.Keywords:Elementary School Teachers, 21st Century TeachersKills, 21st Century LearnerSkills, TeacherCompetences
Collections