Algılanan öğretim kalitesi ve öğrenci tatmininin öğrenci sadakati üzerindeki etkisi: Düzce Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Üniversiteler sadece bünyelerinde eğitim öğretim hizmetleri vererek öğrencilerine fayda sağlamakla kalmayıp bir ülkenin gelişmesi ve refah seviyesinin artmasında da kritik bir görev üstlenmektedir. Her geçen gün yükseköğretime artan taleple birlikte açılan devlet ve vakıf olmak üzere üniversite sayısı artmış ve öğrencilerin tercih seçenekleri bir hayli çeşitlenmiştir. Üniversiteler hem yeni öğrencilerin tercihlerinde yer almaya çalışmakta hem de mevcut öğrencilerini tatmin ederek onların ileri seviyelerde yine kendilerini tercih etmelerini sağlamaya çalışmaktadır. Bunu sağlamak için yükseköğretim kurumunun rakip üniversitelerden kendisini farklılaştırması gerekmektedir ve öğretimin kalitesine, öğrenci taleplerine önem vermelidir. Araştırmanın temel amacı, algılanan öğretim kalitesi ve öğrenci tatmininin öğrenci sadakati üzerindeki etkisini tespit etmektir. Araştırmada tabakalı örnekleme tekniği kullanılarak, Düzce Üniversitesi'nde öğrenim gören toplamda 567 ön lisans ve lisans öğrencisinden veri toplanmıştır. Araştırmada, ölçeklerin veri seti ile doğrulanması amacı ile doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkileri tespit etmek ve ilişkilerin anlamlılığını test etmek amacıyla korelasyon ve çoklu doğrusal regresyon analizleri gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda, öğrenci sadakatinin öğrenci tatmini ve algılanan öğrenim kalitesi olmak üzere iki öncülü bulunmaktadır. Algılanan öğrenim kalitesiiiive öğrenci tatmini, öğrenci sadakati üzerinde pozitif yönde anlamlı bir etkiye sahiptir. Ayrıca öğrenci tatmini, algılanan öğretim kalitesi ile öğrenci sadakati arasındaki ilişkide kısmi bir aracı değişkendir.Anahtar Kelimeler: Algılanan Öğretim Kalitesi, Öğrenci Tatmini, Öğrenci Sadakati, Düzce Üniversitesi, Aracı Etki Analizi Universities not only benefit their students by providing educational services within their bodies, they also play a critical role in the development and welfare of a country. With the increasing demand for higher education, the number of universities, including the state and foundations, has increased and the choice of students has been diversified. Universities try to take part in the preferences of new students and also try to satisfy their existing students and make them prefer the same universities again in advanced levels. In order to achieve this, the higher education institution needs to differentiate itself from competing universities and should give importance to the quality of education and student demands. The main purpose of the study is to determine the effect of perceived teaching quality and student satisfaction on student loyalty. Data were collected from 567 associate and undergraduate students studying at Düzce University by using stratified sampling technique. In the study, confirmatory factor analysis was performed to confirm the scales. Correlation and multiple linear regression analyzes were performed to determine the relationships between the variables and to test the significance of the relationships. According to the findings of the study, student loyalty has two precursors: student satisfaction and perceived quality of learning. Futhermore, student satisfaction is a partial mediating variable in predicting student loyalty, and perceived teaching quality and student satisfaction have a significant impact on student loyalty.Keywords: Perceived Teaching Quality, Student Satisfaction, Student Loyalty, Düzce University, Analysis of Mediating Impact
Collections