Örgütsel bağlılığın güçlendirilmesinde bir araç olarak personel eğitimi: Antalya Lara bölgesindeki seyahat acenteleri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Örgütsel bağlılığın güçlendirilmesinde bir araç olarak personel eğitiminin rolünü ortaya koymayı amaçlayan bu araştırma; Antalya ili Lara Bölgesinde faaliyet gösteren seyahat acentaları çalışanlarına yönelik olarak gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda hazırlanan araştırma ölçeği üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde `Örgütsel Bağlılık` ölçeği, ikinci bölümde ` Personel Eğitimi` ölçeği ve üçüncü bölümde ise katılımcıların demografik özelliklerini içeren sorulara yer verilmiştir. 2018 yılı Mayıs- Eylül ayları arasında yapılan anketin birinci bölümünde işletmelerde çalışanların sahip oldukları örgütsel bağlılıklarını tespit etmek amacı ile Meyer ve Allen tarafından geliştirilen üç boyutlu örgütsel bağlılık ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçekteki sorular duygusal, devamlılık ve normatif bağlılığı ölçmeyi amaçlamak için sorulmuş olan 26 adet soruyu içermektedir. Araştırmanın ikinci bölümünde ise personel eğitimi ile ilgili 14 adet soru yer almaktadır. Son olarak araştırmanın üçüncü bölümde iş görenlerin demografik özellikleri hakkında görüş elde etmek amacıyla sorular yöneltilmiştir. Araştırmada çalışanların örgütsel bağlılık ve personel eğitimine yönelik görüşlerinin sosyo-demografik özelliklere göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. The study was carried out on 391 samples of the travel agency employees in the Lara region of Antalya. The questionnaire used as a data collection tool in the research consists of three parts. `Organizational Commitment` scale and `Personnel Training` scale and personal information form including demographic characteristics were used. In the first part of the survey, the three-dimensional organizational commitment scale developed by Meyer and Allen was used to determine the organizational commitment of the employees. The questions in this scale included 26 questions that were asked to measure emotional, continuity and normative commitment. In the second part of the research, there are 14 questions about personnel training. Finally, in the third part of the study, questions were asked to obtain opinions about the demographic characteristics of the employees. In the study, it was found that the opinions of employees towards organizational commitment and personnel training differed according to socio-demographic characteristics.
Collections