Otel yöneticilerinin karar verme yaklaşımlarının değerlendirilmesi: Bolu ve Düzce illerindeki otel işletmelerine yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanlar verdikleri kararlara göre hayatlarını iyi veya kötü şekilde devam ettirirler. Sonuçlar ister iyi ister kötü olsun, yaşamlarının devamı için bu kararları vermek durumundadırlar. Temelde bir karar verme olmadan bir iş faaliyete geçmez. Yöneticiler de bulundukları işletmeleri ayakta tutabilmek ve varlıklarını sürdürebilmek için devamlı olarak bir karar verme durumu içerisindedirler. Ancak yöneticiler, belirledikleri hedeflere ulaşabilmek ve karşılaştıkları problemleri çözebilmek için doğru yerde ve zamanda kararlar vermelidirler. Bunları yapabilmeleri için de yöneticilerin karar verme süreçlerine en iyi şekilde hazırlıklı olmaları gerekmektedir. Aksi takdirde yöneticilerin vereceği yanlış bir karar sadece kendisini değil altında bulunan tüm çalışanları ve işletmeyi de kötü sonuçlara sürükleyebilir. Bu çalışmanın amacı, otel yöneticilerinin karar verme yaklaşımlarını değerlendirmektir. Araştırma kapsamını Bolu ve Düzce illerinde faaliyet gösteren otel işletmeleri oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı bu çalışmada bahsi geçen otel işletmelerinin yöneticilerine görüşmede sorulan sorular neticesinde alınan veriler ile otel yöneticilerinin karar verme yaklaşımları 11 boyuttan değerlendirilerek veriler analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda, otel yöneticilerinin kararlarının en fazla müşteri talepleri, çevre ve piyasa koşullarından etkilendiği ve kararlarının genellikle müşteri ve çalışanlar üzerinde yoğunlaştığı ve aynı zamanda insan ve yenilik yapma üzerine verdikleri kararlarda en fazla zorlandıkları belirlenmiştir. Bununla beraber otel yöneticilerine gelen yanlış bilgilendirmeler ile internetten yapılan sahte satışların yöneticileri tuzağa düşürdüğü ve ayrıca yöneticilerin verdikleri kararlarının doğru ve yanlışlığını müşterilerden gelen tepkiler ile işletmenin belirlediği gelir-gider tablosuna göre değerlendirdikleri tespit edilmiştir. People continue their lives for better or worse according to their decisions. Whether the results are good or bad, they have to make these decisions for the survival of their lives. Basically a business doesn't go into operation without making a decision. Managers are constantly in a decision-making situation in order to maintain their existence and their businesses. However, managers need to make decisions at the right place and time to achieve their goals and solve the problems they face. In order to do so, managers need to be well prepared for decision-making. Otherwise, a wrong decision by the managers can lead not only itself but all the employees and the business under them to bad results.The aim of this study is to evaluate the decision making approaches of hotel managers. The scope of the research consists of operating in Bolu and Düzce. In this study, where qualitative research methods are used, the data obtained as a result of the questions asked to the managers of the said hotel enterprises and the decision-making approaches of the hotel managers were evaluated by analyzing the data from 11 dimensions. As a result of the study, it was determined that the decisions of the hotel managers were mostly affected by the customer demands, environmental and market conditions and the decisions were generally focused on the customers and employees and at the same time they had the most difficulty in making decisions about people and innovation. However, false information received from hotel customers and fraudulent sales made on the internet trapped managers and also it was determined that the managers' decisions were correct and inaccurate based on the responses from customers and the income-expense statement determined by the business.
Collections