4. sınıf sosyal bilgiler dersi üretim, dağıtım ve tüketim öğrenme alanında kavram karikatürü kullanımının ders başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, 4.sınıf sosyal bilgiler dersinde kullanılan kavram karikatürüne dayalı öğretim etkinliklerinin akademik başarı üzerindeki etkisini tespit etmektir. Araştırma modeli öntest sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen olarak belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılı Düzce ili, Gümüşova ilçe merkezindeki bir ilkokulda öğrenim gören 4.sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırma, 4.sınıf sosyal bilgiler dersi `Üretim, Dağıtım ve Tüketim` öğrenme alanında kavram karikatürü ile zenginleştirilmiş öğretim etkinlikleri ile deney grubunda; sadece programa dayalı öğretim etkinlikleri ile kontrol grubunda yürütülmüştür. Araştırmanın uygulama süresi 15 ders saati olup toplamda 5 hafta olarak belirlenmiş ve bu sürede tamamlanmıştır. 44 sorudan oluşan başarı testi farklı okullarda öğrenim gören 143 5. sınıf öğrencisine pilot çalışma olarak uygulanmış, testin maddelerinin zorluk ve ayırt ediciliklerine yönelik veri analizi yapıldıktan sonra soru sayısı 25 olarak belirlenmiştir. Başarı testi uygulama öncesinde ve sonrasında deney ve kontrol grubuna uygulanmıştır. Araştırmanın verileri, başarı testi ve kavram karikatürü etkinlik yaprakları aracılığıyla toplanmış; verilerin analizi ise SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) paket programı ile yapılmıştır. Yapılan analizlerden elde edilen bulgulara göre kavram karikatürü etkinliklerine dayalı öğretimin sosyal bilgiler dersi üretim, dağıtım ve tüketim öğrenme alanında ders başarısını arttırdığı sonucuna ulaşılmış; cinsiyetler yönünden ise her iki grupta da anlamlı bir farklılığın olmadığı fakat kız öğrencilerin ortalama başarısının erkek öğrencilerden yüksek olduğu tespit edilmiştir.Elde edilen bu sonuçlara göre sosyal bilgiler öğretiminde kavramkarikatürünün kullanımına yönelik uygulamalar genişletilmeli ve farklı öğrenmealanlarında kavram karikatürü yöntemine yer verilmesi gerektiği söylenebilir. The aim of thisstudy is to determinethe effect of concept caricature-based teaching activities used on 4th grade social studie scourse on academic achievement. Research model pretest post test control group quasi-experiment aldesign. Study of research group in an elementary school in Gumusova district of Duzce province in the 2018-2019 academic year 4th grade students. Research was conducted in thecontrolgroup of program-based teaching activities 4th grade social studie scourse `Production, Distribution and Consumption` unit based on the concept cartoon teaching activities in the experiment algroup. The application period of the study was determined as 15 weeks and total of 5 weeks. The achievement test, whichconsisted of 44 questions, wasapplied as a pilot studyto 143 5th grade students studying in different schools. The determined success test was applied to the experiment aland control groups before and after the application. The data of the study was collected through achievement test and concept caricature activity sheets; SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) program was used for data analysis. According to the findings obtained from the analyzes, it was concluded that the students based on concept caricature activities increased the success of social studies course; There was no significant difference between the two groups in terms of gender, but the average success of female students It was found to be higher than male students.According to the results, it can be expand the applications of concept cartoons teaching social studies and to use more concept cartoon applications in different learning domain and units.
Collections