Marka sadakatinin öncülleri: Düzce ilindeki otomobil kullanıcıları üzerine bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yaşanan teknolojik gelişmeler ve rekabetçi pazarlarla bağlantılı olarak müşterilerin işletmelerden beklentileri ve talepleri artarak değişime uğramıştır. Günümüz müşterileri farklı olmayı isteyen ve bu farklılığı kendisine katacak markaya değer atfeden bireyler olarak karşımıza çıkmaktadır. Kendi markalarına sadık ve aşk ile bağlı olan müşteriler arzu eden işletmeler ise, müşterilerini uzun süre elde tutabilmenin yollarını aramaktadır. İşletmelerin müşterilerini, sadık müşteriler haline getirebilmesi için ihtiyaç duyulan faktörlere bakıldığında marka güveni, marka aşkı ve marka imajı değişkenlerinin öne çıktığı görülmektedir. Bu doğrultuda hazırlanan çalışmanın amacı, otomobil kullanıcılarının tercih ettikleri markalara karşı duydukları sadakatin öncüllerini tespit etmektir. Araştırmada, kolayda örnekleme tekniğinden yararlanılarak 390 otomobil kullanıcısından çevrimiçi anket tekniğiyle elde edilen veriler analize tabi tutulmuştur. Elde edilen veriler, betimleyici analizler, faktör analizi, korelasyon ve çoklu regresyon analizleri ile incelenmiştir. Çalışma sonucunda, marka aşkı ile marka imajının marka sadakati üzerinde anlamlı ve pozitif etkileri olduğu görülmektedir. Ayrıca marka imajının marka güveni üzerinde ve marka imajının da marka aşkı üzerinde anlamlı ve pozitif etkileri olduğu sonucuna ulaşılmıştır. In connection with the technological developments and competitive markets, the expectations and demands of customers from the enterprises have changed gradually. Today's customers appear as individuals who want to be different and attribute value to the brand that will add this difference to itself. Businesses that want customers who are loyal and loyal to their own brands are looking for ways to keep their customers for a long time. When the factors that are needed to make the customers into loyal customers are seen, the variables such as brand trust, brand love and brand image stand out. The aim of this study is to determine the predecessors of the loyalty of automobile users to their preferred brands. In the research, data obtained from 390 automobile users via online survey technique were analyzed by using easy sampling technique. The data were analyzed by descriptive analysis, factor analysis, correlation and multiple regression analysis. As a result of the study, it is seen that brand love and brand image have significant and positive effects on brand loyalty. In addition, it was concluded that brand image has a significant and positive effect on brand trust and brand image on brand love.
Collections