Eğitimci çalışma grup modelinin kaynaştırılmış sınıflarda çalışan sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişimlerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, eğitimci çalışma grup modelinin kaynaştırmauygulamalarının yer verildiği sınıflarda çalışan sınıf öğretmenlerinin meslekigelişimlerine etkisini incelemektir. Araştırma eylem araştırması olarakdesenlenmiştir ve temelde iki aşamadan oluşmuştur. Birinci aşamada dörtöğretmenden oluşan bir eğitimci çalışma grubu oluşturulmuştur. Bu bölümdenelde edilen verilerle araştırma sorularından üçü cevaplanmaya çalışılmıştır.Araştırmanın ikinci bölümünde ise ilk çalışma grubuna katılan öğretmenlerinyeni gruplar oluşturması planlanmış ve oluşturulan üç gruba 12 öğretmenkatılmıştır. Bu süreçte birinci grupta yer alan öğretmenlerin kendi seçtiklerigruplara liderlik yapması sağlanmıştır. Bu aşamadan elde edilen veriler ilearaştırmanın son sorusu cevaplanmaya çalışılmıştır. Araştırma verilerigörüşme, toplantı kayıtları, araştırmacı ve katılımcı günlükleri, gereksinimbelirleme formları ve anketler ile toplanmıştır. Toplanan veriler süreçiçerisinde ve süreç sonunda olmak üzere sürekli olarak döngüsel bir tutumlaanaliz edilmiştir.Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre eğitimci çalışma grupçalışmalarına katılan öğretmenlerin grupta çalışılmak üzere belirledikleri konuile ilgili bilgi ve becerileri kazandıkları, grup çalışmasına katılan öğretmenlerineğitimci çalışma grup sürecinde katılım yoluyla işbirliği sağlayabildikleri, grupçalışmasına katılan öğretmenlerin sınıf uygulamalarında değişiklikyapmalarının sınırlı da olsa sağlanabildiği ve araştırma sonunda, işbirliğiiçerisinde kendi mesleki gelişim gereksinimlerini karşılama becerilerinigeliştirdikleri sonucuna varılmıştır.Öğretmenlerden elde edilen geri dönütler öğrencilerin bireysel özelliklerineyönelik planlama yapma, öğretim desenleme ve değerlendirme yapmakonularında farklı bilgi ve beceriler edindiklerini ortaya koymaktadır.Öğretmenler bu toplantılar için ayırdıkları zamanın verimli ve yararlı olduğunu,meslektaşları ile problemleri ve farklı uygulamaları daha rahatpaylaşabildiklerini ve sınıflarında benzer sorunlar olduğunu fark ettiklerinibelirtmişlerdir. Ayrıca öğrencilerinin sınıflarda yapılan bu değişikliklerdenmemnun olduklarını ve derse katılımlarının arttığını ifade etmişlerdir.Sonuç olarak, öğretmenler eğitimci çalışma grubu modeli ile yürütülen bumesleki gelişim etkinliğinden memnun olduklarını ve kendilerine meslekigelişim etkinliklerine yönelik tercih yapma şansı verildiğinde bu türde biruygulamayı seçeceklerini belirtmişlerdir. Bu geri dönütlere göre eğitimciçalışma grup modelinin ülkemizde alternatif bir mesleki gelişim modeli olarakkullanılmasının etkili olabileceği söylenebilir. Ayrıca bu tür modellerinöğretmeni geliştirdiği kadar okul kültürünün değişmesine ve öğrencibaşarısına katkısı olacağı düşünülmektedir. The purpose of this research was studying the impacts of the educator studygroup model on professional development of teachers of mainstreamelementary level classrooms. The research was designed through ActionResearch. This study was conducted in two phases. In the first phase, onlyone educator study group with four teachers was formed. Three researchquestions were responded by the data gathered from this first phase of thestudy. At the second phase of this research, teachers from the first groupstarted their teacher study groups and leaded them. Three educator studygroups were formed with 12 teachers from 1st grades through 3rd grades. Thedata were gathered from this phase was used to answer the last question ofthe research. The data were gathered through interviews, meeting records,researcher?s and teachers? diaries and surveys. The compiled data have beencontinuously analyzed during and after research effort.According to this research results, the teachers who joined the first educatorstudy group gained inside and skills about the group subject, cooperated eachother, made some changes their teaching practices and gained expectedskills to provide support for some of their professional development needs.Regarding to the teachers? feed backs on educator study group model; theystated that they gained additional knowledge and skills for planning, designingand assessing teaching for their students? individual needs; they also statedthat they benefited from these group meetings and they determined that theyshared their class problems, teaching implications and different ideas withtheir colleagues; they also expressed that their students showed engagementdifferent teaching practices and their attendance to the activities wereincreased.In conclusion, the teachers found this professional development modelbeneficial comparing to classic professional development models and if theygot the chance to choose their professional development activity, they wouldprefer to choose educator study group model or the one similar to this model.According to these feedbacks from the teachers, it could be concluded thateducator study group model could be an alternative professional developmentmodel comparing to other professional development models in Turkey. Inaddition, it is suggested that these kinds of professional development modelswould have impacts on develop teachers? professional development needs asmuch as student success and school culture.
Collections