Türkiye`de eğitimle ilgili yapılan bilimsel toplantılarda ve millî eğitim şûralarında ele alınan öğretmen sorunları ile Millî Eğitim Bakanlığı`nın politika ve uygulamalarının değerlendirilmesi (1980?2004)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Türkiye'de Eğitimle İlgili Yapılan Bilimsel Toplantılarda ve MillîEğitim Şûralarında Ele Alınan Öğretmen Sorunları ile Millî Eğitim Bakanlığı'nın konuyailişkin Politika ve Uygulamalarının Değerlendirilmesini (1980?2004) amaçlamıştır.Tarama modeli ile yapılan bu araştırmanın çalışma evrenini, Millî EğitimŞuraları, eğitim bilimleri kongresi, eğitimle ilgili diğer bazı kapsamlı bilimseltoplantılar; sempozyum ve paneller, Kalkınma Planları, Hükümet programları veTebliğler Dergileri oluşturmaktadır. Bu nedenle araştırmanın temel kaynakları, MillîEğitim Şûraları, eğitim bilimleri kongreleri, bazı kapsamlı bilimsel eğitim toplantıları(sempozyumlar, paneller, öğretmen yetiştirme ve koordinasyon toplantıları), KalkınmaPlanları, Hükümet Programları ve Tebliğler Dergileridir. Araştırmanın ele aldığı dönem,öğretmen sorunları ve araştırma kaynakları açısından ayrı bir öneme sahiptir. Çünkübu dönemde öğretmen yetiştirmede olduğu gibi diğer öğretmen sorunları da farklı birboyut kazanmıştır. 1982 öncesi dönemde öğretmeni yetiştiren ve istihdam eden kurumMillî Eğitim Bakanlığı iken bu tarihten sonra öğretmeni yetiştiren kurum ile istihdameden kurumlar farklılaşmıştır.Araştırma giriş ve sonuç bölümleri ile birlikte 5 bölümden oluşmaktadır. Birincibölümde, Millî Eğitim Şuralarına tarihsel bir bakış ile Millî Eğitim Şûralarında yer alanöğretmen sorunları, öğretmenlerin yetiştirilmesi, öğretmenlerin sayısal durumları,öğretmenlerin hukuki statüleri, öğretmenlerin ekonomik sorunları, öğretmenlerinörgütlenme ve mesleki yayın sorunları ele alınıp değerlendirilmiştir. İkinci bölümdeeğitim bilimleri kongrelerinin kısa tarihçesi ve ilki 1990 yılında yapılan ve toplam 13eğitim bilimleri kongresinde ele alınan öğretmen sorunları ele alınıpdeğerlendirilmiştir. İkinci bölümde ayrıca bu eğitim bilimleri kongrelerinin dışındakalan eğitimle ilgili bazı kapsamlı bilimsel toplantılarda; sempozyum, panel vb. elealınan öğretmen sorunları inceleme konusu yapılmıştır. Üçüncü bölümde de MillîEğitim Bakanlığı politika ve uygulamaları çerçevesinde, bu dönem içersinde yer alandevlet kalkınma planları, hükümet programları ve Tebliğler Dergilerinde yer alanöğretmen sorunları yine aynı sistem içerisinde değerlendirilmiştir.Anahtar Sözcükler: Eğitim, Öğretmen, Öğretmenlik Mesleği, Öğretmensorunları, Bilimsel Toplantılar, Milli Eğitim Politika ve Uygulamaları. This study aims to evaluate the educational policy and implementations of theMinistry of National Education and to evaluate the problems of teachers discussed onEducation Councils and Academic Educational Congresses held in Turkey.The scope of this study which was performed through Screening Modelincludes Education Councils, Educational Sciences Congresses, some othercomprehensive academic and educational meetings, symposium and panels,Development Plans, Government Programs and Journal of Communications. Fort hatreason, the basic resources of the study consist of Education Councils, educationalsciences congresses, some comprehensive academic and educational meetings(symposiums, panel, the meetings for teacher training and coordination),Development Plans, Government Programs and Journal of Communications.The period taken on the study carries a distinctive importance fort he aspect ofteachers? problems and study resources. Because, some teachers problems such asteacher training gained a different dimension in this period. While the institutiontraining and employing the teachers was the Ministry of National Education before1982, the institutions training and employing the teachers separated offer 1982.The study consists of 5 sections including introduction and conclusion parts.In the first section, Education Councils are discussed with a historical overview andthe evaluation focuses on the problems of teachers, training of teachers, numericalstatus of teachers, legal status of teachers, economic problems of teachers,organizational and vocational publication problems of teachers. The second sectionevaluates the short background of educational sciences congresses which was firstheld in 1990. This section also evaluates the teachers? problems discussed oneducational symposiums, panels and some other comprehensive academic meetingsout of educational sciences congresses. The third section evaluates the teachers?problems discussed on Journal of Communications, government programs and statedevelopment plans of this period within the frame of the policy and implementationsof the Ministry of National Education.Key Words: Education, Teacher, the Job of Teaching, Teacher Problems,Academic Meetings, Policy and Implementation of National Education.
Collections