Sınıf öğretmenleri için öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirme ile ilgili yeterlik göstergelerinin ve bunlara ilişkin algılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin öğrenci başarısını ölçme vedeğerlendirme ile ilgili yeterlik göstergelerine verdikleri önemi ve bu göstergelerdekiyeterliklerini, çeşitli değişkenler açısından inceleyerek, kendi algılarına göresaptamaktır. Araştırma grubunu, 2008-2009 eğitim-öğretim yılında, Çanakkale ilimerkez ilçesi ve diğer bazı ilçelerde görev yapmakta olan 183 sınıf öğretmeni, 18ölçme ve değerlendirme alan uzmanı ile 20 ilköğretim müfettişi oluşturmaktadır.Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen 17 maddelik sınıf içi öğrencibaşarısını ölçme ve değerlendirme ile ilgili yeterlik göstergelerinden oluşan anketleelde edilmiştir. Öğretmenlerin öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirme ile ilgiliyeterlik göstergelerine verdikleri önem ve yeterlik algıları yüzde ve frekanslarlabelirtilmiş, öğretmenlerin cinsiyetleri, hizmet yılları, en son mezun oldukları eğitimkurumları türü ve sahip oldukları sınıf mevcutları değişkenleri arasındaki ilişki CramerV katsayısı ile saptanmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenler öğrenci başarısınıölçme ve değerlendirme ile ilgili yeterlik göstergelerinden `sınav/testin amacınıbelirlemek` maddesini birinci sırada önemli olarak belirtmişlerdir. Öğretmenlerinçoğunluğunun, öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirme ile ilgili yeterlikgöstergelerinin tamamını çok önemli gördükleri saptanmıştır. Sınıf öğretmenlerinin,sınıf içi öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirme ile ilgili yeterlik göstergelerindeki önem ve yeterlik algıları ile hizmet süreleri, en son mezun olunan eğitim kurum türlerive sahip oldukları sınıf mevcutları değişkenleri arasında manidar düzeyde ilişkilerbulunmuştur. Sınıf öğretmenlerinin, sınıf içi öğrenci başarısını ölçme vedeğerlendirme ile ilgili yeterlik göstergelerindeki önem ve yeterlik algıları ile sadececinsiyet değişkeni arasında manidar düzeyde ilişki bulunmamıştır. Bu bulgularçerçevesinde, sınıf öğretmenleri için geliştirilen öğrenci başarısını ölçme vedeğerlendirme ile ilgili yeterlik göstergelerine ilişkin öneriler çalışmanın sonundasunulmuştur. The aim of this research is to determine the importance level that the primaryschool teachers attach to the competency indicators of the evaluation andmeasurement of students' success and their competencies about these indicatorsbased on different variables according to their own perception. Research groupsinvolved 183 primary school teachers, 18 experts of measurement and evaluationand 20 primary school inspectors in 2008-2009 academic year in Çanakkale and inits surrounding. Research data was collected via 17 items developed by theresearcher with a questionnaire which involves competency indicators of in-classevaluation and measurement of students' success. The teachers' perceptions ofcompetence and the importance they attach to the competency indicators of theevaluation and measurement of students' success were shown by percentages andfrequencies. Then, the relation among the variables such as teachers' genders, theirjob experiences, type of their last graduation school and the size of their class wasdetermined by using Cramer V Coefficient Test. As a result of the research, the item`setting the aim of the exam/test` was found out to be the most important item among the competency indicators of the evaluation and measurement of students' successaccording to the responses of the teacher participators. Moreover, the results indicatethat the teachers find all the competency indicators of the evaluation andmeasurement of students' success quite important. Significant difference was foundbetween the importance level that the primary school teachers' attach to thecompetency indicators of the evaluation and measurement of students' success, theirperceptions of competencies about these indicators and the teachers' jobexperiences, type of their last graduation school and the size of their class.Furthermore, there is no significant difference between the primary school teachers'perceptions of the importance and competency indicators of the evaluation andmeasurement of students' success and their genders. In the light of these findings,suggestions were drawn about the competency indicators of the evaluation andmeasurement of students' success developed for the primary school teachers at theend of the study.
Collections