Ankara`daki devlet üniversitelerinin eğitim bilimleri bölümleri öğretim üyelerine göre performanslarının değerlendirilmesine ilişkin sorunlar ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Ankara'daki devlet üniversitelerine bağlı Eğitim Bilimleri Bölümü öğretim üyelerinin görüşlerine göre, öğretim üyelerinin performanslarını değerlendirme sisteminde karşılaşılan sorunları ve çözüm önerilerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılan araştırmanın çalışma grubunu, Ankara'daki devlet üniversitelerinde bulunan 59 öğretim üyesi oluşturmaktadır. 50 öğretim üyesine ulaşılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan ?Görüşme Formu?nda yer alan, açık uçlu sorularla yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak bireysel ve yüz yüze görüşmeler yoluyla toplanmış ve içerik analiz tekniği kullanılmıştır.Bu araştırmadan elde edilen bulgular şöyledir: Araştırmaya katılan öğretim üyelerinin çoğunluğu; bölümlerinde performans değerlendirme sisteminin olduğunu, değerlendirme sisteminin gerekliliğini belirtmişlerdir.Öğretim üyeleri mevcut performans değerlendirme sistemi ile ilgili olarak; hedeflerin yeterli olmadığı, performans değerlendirme boyutlarında özellikle ?öğretim boyutu ve eğitim sürecinin değerlendirilmesinin? gerektiği, performanslarının değerlendirilmesindeki mevcut ölçütlerin yeterli olmadığı, mevcut performans değerlendirme yöntemi olarak anket kullanıldığı, performans değerlendirme sıklığının üniversitelerinde dönemde bir ve yılda bir yapıldığını, performans değerlendirme sonuçlarının en çok ?kongre, konferans, yurt dışı için kullanıldığı? ifadelerini en yoğun belirtmişlerdir.Öğretim üyeleri performans değerlendirme sistemine ilişkin önerilerinde; hedef olarak, ders süreci ve eğitim öğretim performansıyla ilgili yeni düzenlemeler yapılmasını; öğretim üyesinin performansıyla ilgili dönütler verilmesini; performans değerlendirme boyutları için, öğretim boyutu ve eğitim sürecinin değerlendirilmesi gerektiğini; değerlendirme ölçütleri olarak kişisel yeteneklere bakılmasını, araştırma ve yayın ölçütlerinin düzenlenmesini belirtirken, performanslarını değerlendirecek kişilere ilişkin; kendi kendine değerlendirme, öğrencinin, yöneticinin ve dışarıdan birinin değerlendirmesini; yöntem olarak anket kullanılmasını; değerlendirme sıklığı için, ?yılda bir? ve ?dönemde bir? yapılmasını, değerlendirme sonuçlarının maddi ve manevi açıdan ödüllendirmede kullanılmasını, değerlendirme sonuçlarının kişinin kendisiyle ve yöneticiyle/yöneticilerle paylaşılmasını ve sonuçların açık ilan edilmesini önermişlerdir. This research aims to find out the questions encountered in the system for evaluating performances of teaching staff of Educational Sciences department and the solutions suggested therefore in the opinions of teaching staff of Educational Sciences Departments of various state universities in Ankara. Sample of this research which employed interviews amongst the methods of qualitative researching, consists of 59 teaching staff of state universities in Ankara. Of these, 50 teaching staff could be contacted. Data of the research has been collected through face-to-face interviews with individuals by employing semi-structured interview technique contained in `Interview Form` which was issued by the researcher and content analysis was used.Findings obtained from this study are as follows: A majority of the participating teaching staff stated that there is a performance evaluation system in their department and emphasized the necessity for such evaluation system.The teaching staff members, in relation to the existing performance evaluation system, strongly emphasized that the targets are inadequate, especially ?teaching dimension and education process must be evaluated` in performance evaluation aspect, current measures are inadequate in assessing the performances, a questionnaire is employed as current performance evaluation method, frequency of performance evaluation is once a semester or a year and the results of such performance evaluation are mostly used for `congress, conference and foreign studies`.The teaching staff members, regarding the performance evaluation system, suggested as a target that new arrangements must be made with respect to teaching process and teaching-learning performance, the teaching staff members must be given feedbacks regarding their teaching performance, both teaching dimension and education dimension must be evaluated for performance evaluation and personal skills and talents must be assessed as evaluation measures, and research and publication measures must be arranged, while stressing, as for the persons who shall assess the performances, self evaluation, student evaluation, administrative personnel evaluation and outsider evaluation must be used and a questionnaire must be employed as a method of evaluation, and in relation to frequency of evaluation, it must be administered `once a year` and `once a term`, results thereof must be utilized in rewarding financially or spiritually, and must be shared with the person in question and administration and must be publicly proclaimed.
Collections