Üniversitelerde teknoloji yoğun uzaktan eğitim sistemlerinin üretim, uygulama ve yönetim süreçlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Türkiye?deki üniversitelerde uygulanan teknoloji yoğun uzaktan eğitim sistemlerinin üretim, uygulama ve yönetim süreçlerinin genel karakteristikleri, uygulanan araç ve yöntemler ve yaşanan sorunlar açısından incelenmiştir. Üretim, yönetim ve uygulama boyutları kurumsal destek, ders geliştirme, öğrenme-öğretme süreçleri, ders yapısı, öğrenci desteği, öğretim elemanı desteği ve ölçme değerlendirme kategorileri altında ele alınmıştır.Bu araştırma ilişkisel tarama modeli çerçevesinde planlanmış ve uygulanmıştır. Araştırmada bir yandan ölçek uygulaması yolu ile mevcut programlarda kullanılan üretim, uygulama ve yönetim süreçlerinin karakteristikleri, diğer yandan odak grup görüşmesi yolu ile kullanılan araç ve yöntemler ve üniversitelerde yaşanan sorunlar belirlenmiştir. Elde edilen veriler temel betimsel istatistiklerin yanı sıra parametrik istatistik teknikleri ile çözümlenmiş ve araştırma amaçları doğrultusunda yorumlanmıştır. Araştırmanın tüm denenceleri .05 düzeyinde sınanmıştır.Elde edilen bulgulara göre; üniversitelerin uygulamalarında, mali destek konularında görülen eksiklikler en çok kurumsal destek uygulamalarını olumsuz etkilemektedir. Ayrıca, yine birtakım üniversitelerde ders geliştirme, öğrenme-öğretme süreçleri, ders yapısı, öğrenci desteği, öğretim elemanı desteği ve ölçme değerlendirme ile ilgili araç ve yöntemlerin kullanımının yetersiz olduğu ve bu doğrultuda çeşitli sorunların yaşandığı görülmüştür. Elde edilen sonuçlara göre uzaktan eğitim veren üniversitelerin programlarında ençok, eşzamanlı ve eşzamansız modelleri kullandıkları görülmüştür. Ayrıca üniversitelerde uzaktan eğitimin koordinasyonu görevinin verildiği birimlerin oldukça çeşitlilik gösterdiği görülmüştür. Üniversitelerin uzaktan eğitim deneyimlerinin henüz oldukça sınırlı olduğu; internet teknolojilerinin eğitimde kullanımının yaygınlaşması ve bu teknolojiler aracılığı ile yapılan uzaktan eğitime güvenin artması ile üniversitelerin maddi getirisi de olan bu uygulamalara yöneldikleri dikkati çekmektedir.Anahtar Kelimeler: Teknoloji Yoğun Uzaktan Eğitim, Uzaktan Eğitim Sistemleri, Uzaktan Eğitimde Kalite, Karakteristikler, Yöntem ve Uygulamalar, Sorunlar, Üniversiteler, Yükseköğretim. This study investigates the characteristics of creation, application and management processes of technology ?based distance education systems at universities in Turkey. Creation, application and management dimensions have been detailed with categories. These categories are Institutional Support, Course Development, Teaching/Learning, Course Structure, Student Support, Faculty Support, Evaluation and Assessment. Also, this study invastigated distance education systems? characteristics about Institutional Support, Course Development, Teaching/Learning, Course Structure, Student Support, Faculty Support, Evaluation and Assessment. Additionaly, it invastigated which applications do unviersities realize and which problems and difficulties do universities have. This research was designed using the correlative investigation model. A scale has been used for determining universities? creation, application and management processes. On the other hand, the tools and methods which have been used by universites and also theirs problems have been described by focus grup method. The most seen problem is about financial support and also because of this problem the most effected application is Institutional Support. And also some universites have problems about appliying methods about course development, teaching/Learning, course structure, student support, faculty support, evaluation and assessment.Keywords: Technology-Based Distance Education, Distance Education Systems, Quality in Distance Education, Characteristics, Methods and Applications, Problems, Universities, Higher Education
Collections