Ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programındaki iletişimsel yaklaşımın sınıf içi uygulamalara yansıması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Ortaöğretim Kurumları İngilizce Dersi Öğretim Programı?ndaki iletişimsel yaklaşımın, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Ankara ili merkez ilçelerindeki üç Anadolu lisesinde onuncu sınıf İngilizce dersinde sınıf içi uygulamalara nasıl yansıdığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma, etkileşim çözümlemesinin kullanıldığı bir sınıf araştırmasıdır. Araştırma grubunu, 85 onuncu sınıf öğrencisi ve 3 İngilizce öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veriler, belge incelemesi ve gözlem yoluyla toplanmıştır. Gözlem sırasında, Dil Öğretiminde İletişimsel Yönelim Gözlem Şeması kullanılmıştır. Belge incelemesi ve gözlem yoluyla elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel yöntemlerden yararlanılmıştır. Gözlem yoluyla elde edilen veriler, SPSS istatistiksel çözümleme programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular, sınıf içi uygulamaların, öğrencilere temel dil becerilerini bütünleşik biçimde öğreterek ve iletişimsel yeterlik kazandırarak onların hedef dilde iletişim kurmalarını sağlamaya yönelik olmadığını göstermiştir. Bunun yanı sıra, sınıf içi uygulamalarda anlama odaklanan, öğrenen merkezli ve gerçek yaşam durumlarını yansıtan bir öğrenme ortamı oluşturulamadığı belirlenmiştir. Bu bulgulara dayanılarak araştırmada, Öğretim Programı?ndaki iletişimsel yaklaşımın sınıf içi uygulamalara etkili biçimde yansıtılamadığı sonucuna varılmıştır.Anahtar Sözcükler: İngilizcenin yabancı dil olarak öğretimi, ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programı, iletişimsel yaklaşım, sınıf araştırması, etkileşim çözümlemesi. The purpose of this research is to explore how the communicative approach in the Secondary Curriculum for English is reflected in the tenth grade English classrooms at three Anatolian high schools which are located in the central districts of Ankara. The research is a classroom research which is conducted via the use of interaction analysis. The participants are composed of 85 tenth graders and 3 English teachers. The research data is collected through document analysis and observation. The Communicative Orientation of Language Teaching (COLT) Observation Scheme is used during observations. The data obtained via document analysis and observation is analyzed descriptively. The observation data is analyzed through the SPSS statistical analysis programme. The research findings reveal that the classroom practices are not orientated towards enabling students to communicate in the target language by teaching them basic language skills in an integrated way, and by developing their communicative competence. In addition, it is determined that a learning environment which is meaning-focused, learner-centred and similar to real life situations cannot be created. Taking these findings into consideration, it is concluded that the communicative approach in the Secondary Curriculum for English is not reflected in the classroom in an effective way.Keywords: Teaching English as a foreign language, secondary curriculum for English, communicative approach, classroom research, interaction analysis.
Collections