Yurt dışına göç olgusu ve eğitim ilişkisi (Konya ili Kulu ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Konya ili Kulu ilçesinde gerçekleşen göç olaylarının toplum hayatı ve eğitim öğretim süreçleri üzerindeki muhtemel etkisini tespit etmek ve konuya ilişkin çözüm önerileri ortaya koymaktır.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmanın evrenini Kulu?da eğitimine devam etmekte olan Kululu gençler oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu ise Kulu ilçesinde ortaöğretime liselerde devam etmekte olan öğrenciler oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak kullanılan anket formu uzman görüşlerine başvurularak geliştirilmiştir. Anket formundaki sorular 1078 öğrenci tarafından cevaplanmıştır. Anket formlarından elde edilen veriler, frekans tablolarında yer alan betimleyici istatistikler ışığında yorumlanmıştır. Ayrıca, Kulu İlçe Milli Eğitim Müdürü, Kulu Belediye Başkan Yardımcısı, Kulu Anadolu Öğretmen Lisesi Müdürü, Kulu Anadolu Öğretmen Lisesi Müdür Yardımcısı, Kulu Eğitim Kültür Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı ve öğretmenlerle yapılan görüşmelerden elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle değerlendirilip yorumlanmıştır. Elde edilen nicel ve nitel veriler `Genel Değerlendirme, Sonuç ve Öneriler? bölümünde Karma Yöntemle analiz edilmiştir. Bu araştırmadan elde edilen bulgular, Kulu?da yaşanan göç olayının eğitim süreçlerini ve eğitim ortamlarını etkilediğini ortaya koymaktadır. İlçede yurt dışına gitmek isteyen öğrencilerin çokluğu ve ilçe genelinde göç olgusunun yaygınlığı eğitimin kalitesini düşürmektedir. Araştırmaya katılan eğitimcilerle yapılan görüşmelerden elde edilen verilere göre, öğrenci ailelerinin çocuklarını yurt dışına göçe teşvik etmelerinden dolayı, öğretmenlerin öğrencileri okulda derslere istenen ölçüde motive edemedikleri tespit edilmiştir. The purpose of this study was to specify possible effects of migration events, which occur in Konya Province, Kulu District, on community life and educational processes and to present solution offers relating to the matter.The survey model was used in the research. The population of this research consists of the young continuing their education in Kulu. The sample group consists of the students continuing secondary education in high schools. The questionnaire, which was used as a data collection tool, was developed by referring expert opinions. The questions in the questionnaire were answered by 1078 students. The data obtained from the questionnaries was commented in consideration of descriptive satatistics. Besides, the data obtained from the interviews we had with the Director of Education of Kulu, the Deputy Mayor of Kulu, the Manager of Kulu Anatolian Teacher Training High School, the Deputy Manager of Kulu Anatolian Teacher Training High School and the teachers was evaluated and commented by descriptive analysis method. The quantitative and qualitative data was analysed by `Mixed Methods? in the `Generel Evaluation, Conclusion and Suggestions? part.The findings obtained from this study prove that the migration event in Kulu affects educational processes and educational environments. The muchness of the students who want to migrate and the extensity of migration phenomenon in every part of the province has been reducing the quality of education. According to the data obtained from the interviews made with educators participating in the research, it was determined that the teachers couldn?t motivate the students satisfyingly in the school because of the fact that the students? families incite their children to emigration.
Collections