Çoktan seçmeli ve karma test uygulamalarına ilişkin öğrenci başarıları ile öğrenci ve öğretmen görüşlerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada matematik başarısına ilişkin olarak aynı öğrenme hedeflerini ölçen, yalnızca Çoktan Seçmeli (ÇS) maddelerden oluşan başarı testi ile ÇS ile Yanıtı Sınırlı Açık Uçlu (YSA) maddelerin yer aldığı karma başarı testinden alınan puanlar arasındaki ilişkilerin incelenmesi ile öğretmen ve öğrencilerin farklı test formatlarındaki testlere ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Betimsel türde bir araştırmadır. Çalışmanın öğrenci grubunu 154 sekizinci sınıf öğrencisi, öğretmen grubunu çalışmanın uygulandığı şubelerin dört matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada, araştırma sürecinde geliştirilen iki farklı formattaki matematik başarı testleri, farklı test formatlarına ilişkin öğrenci görüşleri anketi ve öğretmen görüşleri anketi kullanılarak veriler toplanmıştır. Ayrıca öğrencilerin geçmiş dönemlere ait matematik ve genel not ortalamaları da geçerlik kanıtı elde etmek için veri setine eklenmiştir.Araştırma sonucunda, iki farklı formattaki testten alınan toplam puanlar arasında pozitif yönlü yüksek ve manidar bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Hem geçmiş döneme ait matematik dersi notlarının hem de geçmiş dönemlere ait genel not ortalamalarının her iki test için de eş değer ölçüt dayanaklı (uyum) geçerliğe sahip olduğu belirlenmiştir. Karma testin yalnız ÇS maddelerden oluşan testten manidar düzeyde daha güvenilir olduğu gözlenmiştir. Öğrencilerin test formatları ile ilgili görüşleri incelendiğinde öğrencilerin çoğunlukla yalnız ÇS maddelerden oluşan testi tercih ettikleri ve bunun nedenlerinin farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır. Özellikle öğrencilerin ÇS maddeleri buldukları sonuçları kontrol edebilmek için tercih etmeleri ve şans başarısının yüksek oranda olumsuz bir özellik olarak değerlendirilmesi dikkat çekici bulgulardandır. Diğer yandan, öğretmenlerin karma testleri öğrenci öğrenme süreçlerini ve başarılarını daha isabetli belirleyebilme ve dönüt verebilme açısından tercih ettikleri, fakat ÇS maddeleri daha kullanışlı buldukları ortaya çıkmıştır. The aim of this study is to investigate the relations of the scores obtained from two different test types (only multiple choice question-MC test and mixed test formed with MC and restricted open-ended questions-RQ together) and determine the students' and teachers' view about different test types. A descriptive study is conducted here. The study group is formed by 8th grade 154 students and four mathematics teachers of these students. In this thesis, two different types of mathematics achievement tests, student and teacher view questionnaires were developed and used to gather data. Furthermore, students' mathematics grades and grade point averages (GPAs) of previous terms are also added to the data set.According to the results of the study, there is a strong positive and statistically meaningful relation between the test scores of two different types of tests. Both the previous mathematics grades and GPAs of previous terms can be considered as equal concurrent criterion referenced validity for two different types of tests. When the reliability coefficients of both tests were examined, mixed test stated a more reliable measurement. Students' views about types of tests show that students prefer to take MC tests more and the reasons of preferences are various. Especially, it is remarkable that MC tests are preferred more by students to be able to check their results from the options and chance effect is considered as a negative characteristic for a MC item. On the other hand, teachers prefer mixed tests to follow students' learning processes, decide their achievement levels on the mark and to be able to give feedback, but they think it is more practical to use MC questions.
Collections