Türkçe öğretiminde kişiselleştirilmiş alıştırma soruları kullanmanın öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretiminde yazım kuralları ve noktalama işaretleri konusunu kişiselleştirmenin öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırma 2014-2015 öğretim yılında öğretim gören ve Türkçe dersi almakta olan iki gruptan oluşan 40 ilköğretim yedinci sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkeni öğretim materyalidir. Bağımsız değişkenin kişiselleştirilmiş öğretim materyali ve kişiselleştirilmemiş öğretim materyali olmak üzere iki alt düzeyi vardır. Araştırmanın bağımlı değişkenleri ise öğrencilerin akademik başarılarıdır. Kişiselleştirilmiş Türkçe sorularının uygulama sürecinde kullanılması amacıyla KASOM (Kişiselleştirilmiş Alıştırma Soruları Oluşturma Materyali) adı verilen bir öğretim materyali geliştirilmiştir. Öğretim materyali hazırlarken Visual Studio içerisinde yer alan C# programlama dili kullanılmıştır. Elde edilen verileri saklamak için ise Microsoft SQL Server veritabanı kullanılmıştır. Toplam beş hafta olan deneysel süreçte kullanılan alıştırma testleri ve başarı testleri bu materyal üzerinden öğrencilere sunulmuştur. Türkçe yazım kuralları ve noktalama işaretleri konusu ile ilgili alıştırma soruları, öğrencilerden `Öğrenci Bilgi Formu` ile toplanan bilgilere bağlı olarak kişiselleştirilmiştir. Araştırmada gruplar bütün olarak değerlendirildiğinde kişiselleştirilmiş ve kişiselleştirilmemiş uygulama gruplarında yer alan öğrencilerin öntest-sontest puan ortalamaları arasındaki farkın anlamlı olduğu görülmektedir. Tekrarlı ölçümler için ANOVA ile elde edilen bulgulara göre, kişiselleştirilmiş alıştırma sorularıyla çalışan öğrencilerin akademik başarı puanlarındaki değişim ile kişiselleştirilmemiş alıştırma sorularıyla çalışan öğrencilerin akademik başarı puanlarındaki değişim arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Öğrencilerin kişiselleştirilmiş öğretim materyaline ilişkin görüşlerinin dağılımı frekans (f) ve yüzde (%) kullanılarak incelenmiştir. Kişiselleştirilmiş öğretim materyali ile çalışan öğrencilerin uygulamaya yönelik görüşleri dikkate alındığında öğrencilerin uygulamayı faydalı buldukları görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Kişiselleştirilmiş Öğretim, Kişiselleştirilmiş Öğretim Materyali,Kişiselleştirilmiş Türkçe Öğretimi, Kişiselleştirilmiş Alıştırma Soruları The goal of this study is to determine the effects on the students by a personalized instructional material designed to teach grammar and punctuation. The experimental group is based of 40 seventh-graders from the 2014-2015 school year, which were taking Turkish classes at that time. For this study, pre-test and post-test were made. The independent variable is the instructional material. The independent variable is divided into two fractions, which are personalized instructional material and a non-personalized instructional material. The dependent variable is the improvement of the academic achievements of the students. An instructional material was designed, in order to create a platform where the personalized Turkish grammar-questions can be applied to the students. To design this material, the language C# and the program `Visual Studio` was used. Microsoft SQL Server Database was used in order to protect the resulting data. In the interval of five weeks, the tests such as pre-test and post-test are being applied to the students on this instructional material. The Turkish grammar and punctuation questions were personalized with the help of the data from a `Student Information Forms`. It is stated that, with the help from the pre-test and post-test scores, that there are significant differences between the personalized instructional material and the nonpersonalized instructional material. With the result of the Repeated Measure ANOVA, it is stated that there are no significant differences in scores of the experimental groups, who worked with the personalized instructional material and the non-personalized instructional material. It was measured the attitudes of the students toward the personalized instructional material in frequency (f) and in percentage (%). The students who have used the personalized instructional material are satisfied with the material.Keywords: Personalized Learning, Personalized Learning Material, Personalized Turkish Teaching, Personalized Practice Questions
Collections