Okul öncesi öğretmenlerinin çocuk istismarı ve ihmali davranışları ile kurum personelinin konuya ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma okul öncesi eğitim kurumları personelinin çocuk istismarı ve ihmali hakkındaki görüşleri ile okul öncesi öğretmenlerinin sınıf içerisinde çocuğa yönelik istismar ve ihmal davranışlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseninin kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubunu Tokat il merkezinde bulunan 7 bağımsız anaokulunda çalışmakta olan 11 yönetici, 31 okul öncesi öğretmeni, 13 destek eğitim personeli, 8 memur, 5 aşçı, 2 hizmetli, 1 bahçıvan ve 1 servis şoförü oluşturmaktadır. Araştırma verileri gözlem ve görüşme yöntemleriyle elde edilmiştir. Araştırma sonucunda okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan personelin çocuk istismarı ve ihmali ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadıkları ve çocuk istismarı denilince yöneticiler dışındaki personelin cinsel istismarı düşündükleri belirlenmiştir. Yöneticilerin ise çocuk istismarını çocuğa duygusal ve fiziksel olarak kötü davranma şeklinde değerlendirdikleri bulunmuştur. Çocukların en çok anne ve baba tarafından istismar ve ihmal edilebileceği, katılımcıların tümünün çocuk istismarı ve ihmaline yönelik özel bir eğitim almadıkları ve bazı katılımcıların bildirim yapabilecekleri kurumları bilmedikleri araştırma sonucu ortaya konmuştur. Katılımcıların çocuk istismarı ve ihmalinin önlenmesine ilişkin ilk olarak ailelere olmak üzere topluma eğitimler verilmesi gerektiğini düşündükleri bulunmuştur. Araştırma kapsamında gözlemlenen iki okul öncesi öğretmeninin sınıflarında çocuklara duygusal istismar ve ihmal davranışı gösterdikleri, bunun yanı sıra öğretmenlerden birinin fiziksel istismar davranışı da gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca gözlemlenen öğretmenlerin çocuk istismarı ve ihmali hakkındaki görüşleri ile çocuklara yönelik davranışlarının çeliştiği de belirlenmiştir.Anahtar sözcükler: Okul öncesi, istismar, ihmal, yetişkin, çocuk This research was conducted to determine comments about child abuse and neglect all personnel's who work in the preschool institutions and preschool teachers' abuse and neglect behaviors against children in the classroom. Phenomenology pattern of qualitative research design was used in this research. The study group is constited from adults (11 administrators, 31 preschool teachers, 13 educational support personel, 8 officers, 5 cooks, 2 retainers, 1 gardener and 1 bus driver) who work in 7 independent kindergarten which is located in the province of Tokat. Research data have been obtained through ,interview and observation methods. As a result all of the personnel do not have sufficient knowledge related to child abuse and neglect and except administrators they identified sexual abuse when child abuse talked about. Administrators consider on child abuse the child's emotional and physical maltreatment. Children mostly abused by their parents, personnel have not get special training on child abuse and neglect and some of them do not know the institutions that they can make notification. As a result participants thought that to prevent child abuse and neglect family and comunity should be given training. Within the scope of observed preschool teachers' behaviors, it was determined that there is emotional abuse and neglect to children of their classes, besides, there is physical abuse of one of the teachers. On the other hand the observed teachers' opinions about child abuse and neglect are not consistent with their own behaviour.Key words: Preschool, abuse, neglect, adult, child
Collections