Show simple item record

dc.contributor.advisorSayılan Kocayiğit, Nazife Fevziye
dc.contributor.authorSirmabiyikli, Gizem
dc.date.accessioned2020-12-04T12:25:48Z
dc.date.available2020-12-04T12:25:48Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/84235
dc.description.abstractBu araştırma, 0-18 yaş aile eğitimi kurs kitaplarının içeriğinin ne düzeyde cinsiyetçiliği yansıttığını ortaya koymayı amaçlamıştır. Bu amaca ulaşmak için kurs kitaplarındaki görseller ve metinlerin betimsel içerik analizi ve metin analizi yapılmıştır. Öncelikle Aile Eğitimi Kurs Kitaplarının içeriğini analiz edebilmek amacıyla aile ve aile kavramının tarihçesini içeren çalışmalar, Türkiye'de ve dünyada aile eğitimine dair literatür ve belgeler, toplumsal cinsiyet ve cinsiyetçilik kavramlarına ilişkin kaynaklar dergiler incelenmiştir. Kitaplardaki cinsiyetçiliği analiz edebilmek amacıyla kitapların içeriğindeki toplam 84 fotoğraf/resim, her biri yaklaşık 350 sayfalık dört kitaptaki tüm metinler (bilgilendirici ve akışı anlatan metin, etkinlik yönergeleri, her oturumun sonunda yer alan 56 hikâye, açıklayıcı metinlerin tümü) incelenmiştir. Kitaplardaki görseller ile konunun içeriğini anlatan metinlerde ve etkinlik yönergelerindeki açık ve örtük anlamlar, `ataerkil aile tasviri`, `cinsiyetçilik`, `annelik- babalık`, `çocuklarla ilişkilerde rol dağılımı`, ` kamusal alanda eşitsizlik`, ` pratik öneriler`, `güçlendirme` kategorileri altında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, hem görseller hem de metinlerde sunulan içeriğin geleneksel ataerkil aile yapısında toplumsal cinsiyet eşitliği bakımından önemli bir değişimi hedeflemediği saptanmıştır.Anahtar kelimeler: aile eğitimi, cinsiyetçilik, cinsiyete dayalı iş bölümü, ataerkil aile, toplumsal cinsiyet.
dc.description.abstractThis research aims to put forward at what level the content of family education course books for children ages between 0-18 reflect sexism. In order to achieve this goal methods of descriptive content analysis and text analysis were used as the data collection technique. Firstly for the purpose of analysing the course books of family education, works including the family and the concept of family, literature and documents about family education in Turkey and in the world, resources relating to the concepts of gender and sexism and magazines were reviewed. To analyse sexism in these books, which are about 350 pages each, a total number of 84 photographs and all the text, which is informative, explanatory and descriptive, including the instructions and 56 stories after each meeting were studied. The explicit and the implicit meanings in the images, in the text explaining the contents and in the instructions of the activities were analysed under the categories of patriarchial family representation, sexism, parenthood, role distribution in parenting, inequality in public, practical suggestions and womans empowerment. As a result of the research it is determined that neither the images nor the contents in the text aim a significant change in traditional patriarchal family structure in terms of gender equality. Key words: family education, sexism, sex based on work department, patriarchial family, gender.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMEB aile eğitimi programının eğitim materyallerinde toplumsal cinsiyet
dc.title.alternativeGender in educational materials of the MEB (Ministry of Education) family education program
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCovering materials
dc.subject.ytmTeaching aids
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmCourses
dc.subject.ytmFamily education
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmMinistry of National Education
dc.subject.ytmEducational tools
dc.identifier.yokid10145784
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid468235
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineYetişkin Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess