Show simple item record

dc.contributor.advisorNazlı, Serap
dc.contributor.authorAyköse, Nafi
dc.date.accessioned2020-12-04T12:21:05Z
dc.date.available2020-12-04T12:21:05Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/83935
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı eğitsel rehberlik programının ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin akademik öz düzenleme becerilerine ve akademik başarılarına etkisinin incelenmesidir. Araştırmada eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneme modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Ankara ili Çankaya ilçesinde iki özel okula devam eden 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Deney ve kontrol grupları 22 öğrenciden oluşmaktadır. Deney grubuna araştırmacı tarafından hazırlanan Sınıf Rehberliği Programı (9 hafta sınıf rehberliği, 9 hafta atölye eğitimi) uygulanmış olup kontrol grubuna herhangi bir çalışma yapılmamıştır. Araştırmada öğrencilerin akademik öz düzenleme beceri düzeylerini belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen Akademik Öz Düzenleme Ölçeği kullanılmıştır. Nitel veriler ise Sınıf Rehberlik Program Değerlendirme Formu, Ebeveyn Gözlem Formu ve Öğretmen Gözlem Formu ile elde edilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının deneysel işlem öncesinde akademik öz düzenleme beceri düzeyleri açısından denk olup olmadıkları, ilişkisiz ölçümler için t testi ile incelenmiştir. Diğer bir bağımlı değişken olan derslerin dönem ağırlıklı puan ortalamasına göre deney ve kontrol gruplarının deneysel işlem öncesinde denk olup olmadıkları ise Mann-Whitney U Testi ile incelenmiştir. Araştırma kapsamında yürütülen müdahale programının akademik öz düzenleme becerileri üzerindeki etkisi karışık desenler için iki faktörlü ANOVA ile incelenmiştir. Müdahale programının akademik başarı üzerindeki etkisi ise bağımsız örneklemler için t testi ile incelenmiştir. Deney grubundan elde edilen nitel verilerin incelenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonuçları değerlendirildiğinde sınıf rehberliği programına katılan öğrencilerin akademik öz düzenleme beceri düzeylerinde anlamlı düzeyde artış olmuştur. Deney grubu öğrencilerinin akademik başarıları kontrol grubuna göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Araştırmada elde edilen nitel bulgularda, deney grubuna uygulanan sınıf rehberliği programının öğrencilerinin akademik öz düzenleme becerilerine yönelik olumlu etkisi olduğu yönündedir.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to examine the impact educational guidance programme on the academic self-regulation skills as well as academic success of the seventh-grade middle school students. In the study, the quasi-experimental model with non-equivalent control group was utilized. The participants of the study were seventh grade students who attended two private schools in the province of Çankaya, Ankara. The experimental and control groups were composed of 22 students who were chosen randomly. While the self-regulation based classroom guidance programme (consisting of 9-week class guidance and 9-week workshop training) was applied to the experimental group, no specific programme was applied to the control group. So as to determine the academic self-regulation skill level of the students, Academic Self-Regulation Questionnaire was used. The qualitative data were collected through class guidance programme evaluation forms, parent observation forms and teacher observation forms. Prior to the experimental process, whether both control and experiment groups were equal in terms of academic self-regulation skills was analysed through independent samples t test. Nevertheless, prior to the experimental process Mann Whitney U Test was used to set whether the groups were equal in terms of semester point average, which is another dependent variable of the study (experiment). The effect of intervention programme, which was conducted during the experimental process, on academic self-regulation skills was analysed using mixed design ANOVA, whereas, the effect of intervention programme on academic success was analysed through t test. The analysis of the qualitative data collected from experiment group was interpreted by means of descriptive analysis. When the research results were evaluated, the academic self-regulationskill level of the students in the experiment group increased significantly, whereas no significant difference was observed in both groups in terms of academic success. The qualitative information obtained during the research suggested that experiment group which was put on the self-regulation based classroom guidance program showed significant improvement in terms of academic self-regulation skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleEğitsel rehberlik programının 7.sınıf öğrencilerinin akademik öz düzenleme becerilerine ve akademik başarılarına etkisi
dc.title.alternativeThe impact of educational guidance programme on academic self-regulation skills and on academic success of secondary school students
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-02-18
dc.contributor.departmentEğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSelf regulated learning
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmDevelopmantal guidance program
dc.subject.ytmSelf-regulation
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmGuidance
dc.subject.ytmEducational assessment
dc.subject.ytmEducation programs
dc.identifier.yokid10244879
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid549049
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess