Keçiören halk eğitimi merkezi`ndeki yetişkinlerin özdoyum kurslarına katılım örüntüleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Keçiören Halk Eğitimi Merkezi'nde 2016-2017 eğitim öğretim yılı bahar döneminde düzenlenen kurslara katılan yetişkin öğrenenlerin özdoyum kurslarına katılma nedenleri, kursların sağladığı katkılar, kurslara katılımı destekleyen unsurlar, kurslara katılmalarını güçleştiren veya engelleyen nedenleri katılımcı yetişkinlerin görüşleri doğrultusunda incelenmiştir. Bu doğrultuda araştırmada kurslara katılan yetişkin öğrenenlerin demografik özelliklerine yer verilmiştir.Bu araştırmada nitel yöntem kullanılmıştır. Özdoyum kurslarına katılan 25 yetişkin öğrenene görüşme formu uygulanmıştır. Görüşme formu iki bölümden oluşmuştur. Birinci bölüm, katılımcıların sosyo-demografik özelliklerini ortaya çıkarmayı, ikinci bölümü ise araştırmanın alt amaç sorularına açıklık getirmeyi amaçlayan 5 temel soruyu kapsamıştır. Buna göre özdoyum kurslarına katılan yetişkin öğrenenlerin katılım amaçları; sosyalleşmek, öğrenme isteği, günlük rutinden uzaklaşma, mesleki amaçlar, sağlıklı yaşamak; eğitimin sağladığı yararlar özgüven artışı, zamanı verimli değerlendirme, meslek sahibi olma beklentisinin oluşması, psikolojik iyileşme; yetişkinlerin kurslara katılımını destekleyen unsurlar; eğitici tutumu, öğrenme ortamı, eş ve arkadaşların teşvik etmesi ve yeetişkinlerin kurslara katılımını güçleştiren nedenler; ev işleri ve ailevi sorunlar, maddi güçlükler, ulaşım-mesafe, eğitim ortamının fiziksel yapısı, yaşa bağlı engeller ve çevrenin tepkisi başlıkları altında sınıflandırılmıştır.Sonuç olarak kadın katılımcıların çoğunlukta olması özdoyum kurslarının cinsiyetler arası eşitlik politikasına hizmet ettiğini göstermektedir. Ayrıca kursa katılan kadınların daha önce erişemediği eğitim ve öğrenme olanağı elde ettiği anlamı çıkarılabilir. Eğitim düzeyleri dikkate alındığında özdoyum kurslarına katılan bireylerin büyük bir bölümü lise ve üstü eğitim düzeyine sahiptir. Araştırma sonucunda katılma amaçlarının tek bir nedene bağlı olmadığı ve ayrıca başlangıçtaki katılma amacınının sonradan değişikliğe uğrayabildiği görülmüştür. Bu araştırmada çalışma grubunda yer alan katılımcıların eğitime katılmasını güçleştiren nedenler ile ilgili literatürde sözü edilen engel sınıflandırmaları paralellik göstermektedir. In this study, the reasons of participation of adult learners, the contributions of the courses, the elements that support participation in the courses, the reasons that make it difficult to participate in the courses are examined according to the opinions of the adults participants in the courses held in the spring term of 2016-2017 academic year in Keçiören Public Education Center. In this respect, the demographic characteristics of the adult learners participants in the courses are given.Qualitative method was used in this research. The interview form was applied to 25 adult learners who participated in self actualization courses. The first part included five basic questions aimed at revealing the socio-demographic characteristics of the participants and the second part clarifying the sub-objective questions of the research. According to the participation patterns of adult learners who participate in the self-actualization courses are categorized under the topics of socialization, desire to learn, daily routine, professional goals, and healthy wellbeing; the benefits of courses are categorized under the headings of self-confidence, quality time, professional expectation, and psychological recovery; factors supporting the participation of adults in courses are classified under the headings of teacher's attitude, learning environment, encouragement of spouses and friends and barriers to adult participation in courses are classified under the headings of household and family problems, financial difficulties, transportation-distance, physical structure of educational environment, age-related obstacles and environmental reaction.As a result, the majority of women participants indicate that self-esteem courses serve the gender equality policy. It can also be understood that the women participants in the course have the opportunity to receive education and learning that they had not had access. When the education levels are taken into consideration, most of the participants who participated in the self-actualization courses have high school and higher education level. As a result of the research, it was seen that the aims of participation were not related to a single reason and also the initial intention of participation could be changed later. In this study, barriers to adult participation in study group and the barrier classifications mentioned in the related literature are parallel.
Collections