Show simple item record

dc.contributor.advisorŞener Kılınç, Tülin
dc.contributor.authorGörgülü, Şenay
dc.date.accessioned2020-12-04T12:20:19Z
dc.date.available2020-12-04T12:20:19Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/83849
dc.description.abstractBu çalışmada ergenlerin kendini engelleme eğilimi kimlik statüleri açısından bazı demografik değişkenler ele alınarak incelenmiştir. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırma grubu 14-18 yaş grubunda, 690 kız 573 erkek olmak üzere Ankara ili Sincan ilçesinde ikamet eden ve devlet okulunda öğrenim gören 1263 lise öğrencisinden oluşmaktadır. Çalışma aynı bölgeden raslantısal olarak seçilen iki farklı okulda yapılmıştır. Araştırmada Kişisel Bilgi Formu, Kimlik Gelişiminin Boyutları Ölçeği ve Kendini Sabotaj Ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde tek yönlü ANOVA, t-testi, Kruskal Wallis, Bonferroni, Ki-Kare tekniği uygulanmıştır. Araştırmada ergenlerde kendini engelleme eğilimi bağlamında kimlik statüleri açısından anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Cinsiyetler arası farklılığa bakıldığında ise kız ve erkek öğrenciler arasında kendini engelleme eğilimi ve kimlik statüleri açısından anlamlı bir farklılaşma vardır. Kendini engelleme eğilimi kız öğrencilerde erkek öğrencilere göre daha sık görülmektedir. Sonuçlar ergenliğin en temel görevlerinden olan kimlik gelişimi sürecinde kendini engelleme eğilimi odağında ele alınmaktadır.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to analyse self-handicapping tendency and identity statuses in adolescence by considering demographic variables. The study is a relational screening model. The study group consists of 690 female and 573 male students with a total of 1263 high school students, aged 14-18 years, who live in Sincan, Ankara. The data in the study was obtained from students from two randomly selected schools from the same region. Personal Information Form, The Dimensions of Identity Development Scale, Self- Handicapping Scale were utilized in this resarch. The data was analyzed using SPSS. In order to analyse the data, One-way ANOVA, Kruskal Wallis H-Test, T-test, Bonferroni Test, chi-square test were used. The research shows that self-handicapping tendency varies significantly based on the identity statuses in adolescence. Boys and girls differed significantly based on self handicapping tendency and identity statuses. The self handicapping tendency of girls is significantly higher than that of boys. The results are discussed with a focus on the self handicapping tendency in the process of identity development, which is one the most prominent tasks of adolescence.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleFarklı kimlik statülerine sahip ergenlerin kendini engelleme eğilimlerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of self-handicapping tendencies of adolescents with different identity statuses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-24
dc.contributor.departmentEğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPuberty
dc.subject.ytmIdentity statuses
dc.subject.ytmIdentity
dc.subject.ytmSelf handicapping
dc.identifier.yokid10271865
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid571801
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineEğitim Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess