Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin 21. yüzyıl becerileri öz-yeterlik algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü öğrencilerinin 21. yüzyıl becerileri öz-yeterlik algılarının incelenmesidir. Araştırma nicel araştırma türü olan genel tarama modellerinden kesitsel tarama yönteminin kullanıldığı ilişkisel tarama modelindedir. Araştırma grubu Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde 2018-2019 yılında öğrenim görmekte olan Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümünde okuyan 141 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri Kişisel Bilgi Formu ve 21. Yüzyıl Becerileri Öz yeterlik Algısı Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin istatistiksel analizleri için Statistical Package for Social Sciences (SPSS) Windows için sürüm 22.0 (SPSS Inc. Chicago. USA) bilgisayar paket programı kullanılmıştır. Yapılan normallik analizleri sonucu sürekli değişkenlere ait verilerden gruplar arasında normal dağıldığı saptanan verilerde iki grup arasındaki karşılaştırma analizleri için Student t-testi, çoklu grup karşılaştırmalarında ise One Way ANOVA kullanılmıştır. Normal dağılıma uymayan verilerde ise çoklu gruplar arasındaki karşılaştırma analizleri için Kruskal-Wallis testi kullanılmıştır. Bağımsız gruplar arasında kategorik değişkenler için yapılan karşılaştırma analizinde ki-kare testleri kullanılmıştır. Normal dağılıma uymayan bazı bağımsız değişkenlerin Ölçek skorları ile arasındaki ilişki Sperman korelasyon analizi ile normal dağılıma uyanlarda ise Pearson Korelasyon analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümü öğrencilerinin 21. yüzyıl becerilerine ilişkin öz-yeterlik algılarının ne düzeyde olduğunun, yaşadığımız çağa ve mesleğe ne kadar hazır oldukları gibi konularda fikir vereceği düşünülebilir.Anahtar Sözcükler: 21.yüzyıl becerileri, Öz-Yeterlik, Beden Eğitimi ve Spor. The aim of the study was to examine the 21st century skills of physical education and sports teaching department students by their self-efficacy perceptions.The quantitative research method applied by using the relational survey model and cross-sectional survey method which is one of the general survey models. The population of the study consists of 141 students whose studying at the Department of Physical Education and Sports Teaching in Ankara University Faculty of Sport Sciences in 2018-2019. Personal Information Form was used and The data were collected by 21st Century Skills Self-Efficacy Perception Scale. Statistical Package for Social Sciences (SPSS) version 22.0 (SPSS Inc. Chicago, USA) was used . Sample t-test was used for comparison analysis between two groups, also One Way ANOVA was used for multiple group comparisons. Kruskal-Wallis test was used for comparison analysis between multiple groups which was not normaly distributed Chi-square tests were used in comparison analysis for categorical variables between independent groups. The relationship between the scale scores of some independent variables that were not normaly distributed was evaluated by Sperman correlation analysis and the Pearson Correlation analysis was used for the normal distribution. According to the results of this study, it can be concluded that the self-efficiacy of the students of the physical education and sports department students can give us an idea about how they are ready for the Professional conditions of the 21. Century. Key Words: 21st Century Skills, Self-Effıcıency , Physıcal Educatıon
Collections