Yaratıcı drama yönteminin beden eğitimi öğretmen adaylarının sınıf yönetimi öz yeterlik inançları ve iletişim becerileri üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, yaratıcı drama yönteminin beden eğitimi öğretmen adaylarının iletişim becerileri ve sınıf yönetimi öz yeterlik inançları üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Araştırma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılı güz döneminde Ankara Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Programında öğrenim gören, sınıf yönetimi dersini alan 47 aday beden eğitimi öğretmeni ( 23 deney, 24 kontrol grubunda) oluşturmaktadır. Araştırmada ön test – son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Veriler iletişim becerileri ölçeği ve sınıf yönetimi öz yeterlik inançları ölçeği ile toplanmıştır. Deney grubu on hafta boyunca, haftada ikişer saatlik oturumlardan oluşan 20 saatlik sınıf yönetimi dersini yaratıcı drama yöntemi ile alırken kontrol grubu geleneksel yöntem ile sınıf yönetimi dersini almıştır. Verilerin analizinde öğrencilerin ön test puanları kontrol altına alındığında son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek amacıyla Tek Yönlü Kovaryans Analizi (ANCOVA) kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin ön test puanlarıyla son test puanları arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek amacıyla Bağımlı Örneklemler t-testi kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre sınıf yönetimi öz yeterlik inançları ve iletişim becerileri puanlarında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir artış olduğu görülürken, geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubunun puanlarında ise anlamlı bir değişim olmadığı tespit edilmiştir.Bu bilgiler ışığında, sınıf yönetimi dersinde yaratıcı dramanın yöntem olarak uygulanması, beden eğitimi öğretmen adaylarının sınıf yönetimi öz yeterlik inançlarını ve iletişim becerilerini olumlu yönde geliştirdiği söylenebilir. The goal of this study was to reveal the effect of the creative drama method on physical education teacher candidates ' communication skills and self-efficacy beliefs in the classroom management. The research group of this study comprised of 47 physical education teachers candidate (23 students in the experimental group & 24 students in control group) who took the classroom management course in the Physical Education and Sports Teaching Program of Ankara University, Faculty of Sports Sciences in the fall semester of 2018-2019 academic year. Pre-test and post-test used in this experimental study. The experimental group participants took a 20-hour classroom management course consisting of two-hour sessions per week for a period of ten weeks by using creative drama method, while the control group took the same coursee by using the traditional method scales. Data were collected by communication skills and classroom management self-efficacy beliefs scales. One-way covariance analysis (ANCOVA) was used to determine whether there was a significant difference between the post-test scores in favor of the experimental group while the pre-test scores of the students were taken under control.Dependent Samples t-test was used to determine whether there was a significant difference between pretest and posttest scores of experimental and control group. According to the results of this study there is a statistically significant increase in the classroom management self-efficacy beliefs and communication skills scores of the experimental group. Moreover, there was no significant difference in the scores of the control group . In this vein, it can be mentioned that using creative drama method in classroom management course has a positive effect on classroom management self-efficacy beliefs and communication skills of physical education teacher candidates.
Collections