Müzede yaratıcı drama etkinlikleri ile sosyal bilgiler dersi kazanımlarına ilişkin öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde müze eğitimi, önemi gittikçe daha çok anlaşılan bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Müze eğitimi uygulamaları ile müze ziyaretçileri sergilenmekte olan materyallerle etkileşimde bulunma olanağına kavuşmaktadır. Eğitim programlarının bir parçası haline getirilmekte olan müze ziyaretleri ile öğrencilerin okul dışında eğitim ortamlarında bulunmaları sağlanmaktadır. Yaratıcı drama, zengin materyal olanağı sunan müze ortamlarında gerek bir disiplin gerekse bir yöntem olarak uygulandığında son derece elverişli bir eğitim süreci yaratılmasına katkı sunmaktadır. `Müzede Yaratıcı Drama Etkinlikleri ile Sosyal Bilgiler Dersi Kazanımlarına İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi` isimli bu çalışma Ankara Rahmi M. Koç Müzesi'nde gerçekleştirilmiştir. Araştırma çerçevesinde ilkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Kültür ve Miras ünitesinin `Ailesi ve çevresindeki millî kültürü yansıtan ögeleri araştırarak örnekler verir`, `Geleneksel çocuk oyunlarını değişim ve süreklilik açısından günümüzdeki oyunlarla karşılaştırır`, kazanımlarına ulaşılması amacıyla yaratıcı dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders planları hazırlanmıştır. Araştırma sırasında ve sonrasında yapılan derslerin içeriğine ilişkin öğrenci görüşleri alınarak değerlendirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara Rahmi M. Koç Müzesi'nde müze eğitimi almakta olan ve düzenli olarak müzeye gelen kardeş okul öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma sırasında 4. sınıfa devam eden 21 öğrenci ile çalışılmıştır. Araştırmada betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları yapılandırılmış öğrenci günlüğü, görüşme formudur. Görüşmeler hem etkinlik sırasında hem de etkinlik sonrasında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın kapsamı çerçevesinde akademik başarıları düşük, okula düzenli devam etmeyen dezavantajlı öğrencilerle dört ders günü süresince toplam dört buçuk saatlik müzede yaratıcı drama etkinliği yapılmıştır. Etkinlikler öğrencilerin gönüllü katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda yapılacak benzer çalışmaların çalışma grubunun özelliklerine uygun olarak hazırlanması yönünde bulgulara ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Yaratıcı Drama, Müze Eğitimi, Sosyal Bilgiler Dersi, Romanlar Today museum education encounters as a concept, the importance of which is increasingly understood. By the practises of museum education, museum visitors have the opportunity to be in interaction with materials are being exhibited in museums. By the museum visits which are being made a part of education programs, students are been provided to be in educational environment out of school. Creative drama, when it's applied both as a discipline and as a method, contributes to create a very suitable education process in museum environments that provides access to rich material selections. This exercise, which is named as `Evaluation of Students' Opinions about the Earnings of Social Studies Class by Creative Drama Activities in Museum`, had executed at Ankara Rahmi M. Koç Museum. In the scope of the research, course plans have been prepared in which creative drama have been used as a method for the purpose of achieving the `Give examples by researching the elements reflecting the national culture around one's family and surrounding area` and `Compares traditional and modern kid games in terms of changing and continuity` earnings of Culture and Heritage chapter of the 4th grade Social Studies Class. Student opinions have been noted and evaluated about the content of the courses that exercised during and after the research. The sister school students, who are taking museum education at Ankara Rahmi M. Koç Museum and are visiting the museum regularly, have formed the study group of the research. It has been studied with 21 4th grade students during the research. Descriptive analysis method has been used in the research. The data collection tools used in the research are structured student diary and interview form. The interviews have been made both during and after the activity.Within the scope of the research it has been exercised `creative drama activity in museum` for four and a half hour in total during four school days with the disadvantaged students who don't continue to school regularly and have low academic achievements. Activities were carried out with voluntary participation of the students. As a result of the research, it has been concluded that similar studies should be prepared in accordance with the characteristics of study group.Key Words: Creative Drama, Museum Education, Social Studies Class, Romanies
Collections