A Case study for driving of sheet piles for a cut and cover tunelling
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÜZET Bu çalışmada, Aksaray ve Ulubatlı arasındaki Emniyet istasyonu bölgesinde elde edilen kazık çakım kayıtları kullanılarak, İstanbul hafifi metro ulaşım sisteminin aç kapa tünel kesiminde iksa sistemi olarak kullanılan palplanşların çakımı vibro çekiç ve dizel çekiçle çakım halleri için değerlendirilmiştir. İnşaat sırasında hem palplanş hem de fore kazık çözümleri uygulanmış olmasına rağmen, sadece palplanş deney ve değerlendirmeleri verilmiştir. Ayrıca, geoteknik etüd esası çerçevesinde, LRTS güzergahı boyunca geoteknik profil belirlenmiş ve karşılaşılan formasyonların özellikleri ilk bölümde verilmiştir. Zemin şartları gözönüne alınarak, yanal toprak basıncı dağılımı belirlenmiş ve iksa sisteminin seçimi için yapılan hesaplar. ilgili bölümde verilmiştir. Vatan caddesi altında bulunan yeraltı yüksek gerilim kablosunun titreşim izolasyonu son bölümde verilmektedir. Palplanş çakımı sırasında oluşan titreşim dalgalarını azaltmak için bir hendek kazılmış ve bu hendeğin etkinliğini belirten ölçüm sonuçları da bu bölümde verilmiştir. ABSTRACT In this study, driving Qf sheet piles which will 5e used as support system in cut and cover section of Light Rail Transportation System in Istanbul is evaluated, for the cases driving with vibrohamer and;driving with diesel hammer, using the driving records obtained at the location of Emniyet Station between Aksaray to Ulubatli. Although both sheet pile and soldier pile solutions were employed during construction, only the experience and evaluations of sheet piles will be given. Additionally, based on the geotechnical survey, geotechnical profile along LRTS alignment is determined and the properties of the formations encountered are given in the first section. Considering the subsoil conditions» the lateral earth pressure distribution is determined and the calculations for the choice of the support system are given in the subsequent section. Vibration isolation of the underground power cable located under Vatan Street is given in the last section. In order to reduce the resulting vibration waves from sheet pile driving operation a trench has been excavated and the results of measurements indicating the effectiveness of the trench are also given in this section.
Collections