Nitelikli eğitim ile öğretmen cinsiyeti arasındaki ilişkiyi sosyolojik olarak sorunsallaştırmak: Çankırı ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, kurumsal eğitim sürecinin ve pratiklerinin gerçekleştiği bir eğitim kurumunda (okulda), okulun fiziki ve toplumsal çevresi, okulun paydaşları, okulun akademik başarısı ve okulun eğitim politikaları ile olan ilişkisini sosyolojik olarak sorunsallaştırmayı amaçlamaktadır. Tez çalışmasında, öğretmen cinsiyeti ile nitelikli eğitim arasındaki ilişkiyi ortaya koyabilmek amacıyla Çankırı İli Kızılırmak ilçesinde bulunan tek resmi ilköğretim kurumu olan `Şehit Remzi Aslan İlkokulu` üzerinden saha çalışması yürütülmüştür. Bu ilköğretim okulunun incelenmesi sürecinde okul idaresinin, öğretmenlerin ve velilerin görüşlerine ve deneyimlerine başvurulmuştur. Bu bağlamda nitelikli eğitimin ne olduğu, nitelikli bir eğitimde öğretmen cinsiyetinin etkili olup olmadığı araştırılmıştır. Çalışmada nitel araştırma tekniği kullanılmıştır. Önceden hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formları katılımcılara yöneltilmiştir. Görüşmelerde ses kayıt cihazı kullanılmıştır. Elde edilen bulgular belli kodlamalara dayandırılarak tez formatına aktarılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Nitelikli Eğitim, Öğretmen, Öğretmen Cinsiyeti, Toplumsal Cinsiyet. This study aims to problematize sociologically the relationship between the physical and social environment of the school, the school's stakeholders, the academic success of the school and the school's educational policies in an educational institution (school) where the corporate education process and practices take place. In the thesis study, in order to reveal the relationship between teacher gender and qualified education, a field study was carried out in `Şehit Remzi Aslan Primary School`, which is the only official primary school in Kızılırmak district of Çankırı province. During the examination of this primary school, personal opinions and experiences of the school administration, teachers and parents were consulted. In this context, it was researched what quality education is and whether the gender of the teacher is effective in a qualified education or not. Qualitative research technique was used in the study.Pre-prepared semi-structured interview forms were given to the participants.Tape recorder was during the interviews. Findings were transferred to the thesis format based on certain codes. Keywords: Education, Quality Education, Teacher, Teacher Gender, Gender.
Collections