Show simple item record

dc.contributor.advisorDil, Kemal
dc.contributor.authorCesur, Aybuke
dc.date.accessioned2020-12-04T12:01:02Z
dc.date.available2020-12-04T12:01:02Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/82125
dc.description.abstractBu çalışma, kurumsal eğitim sürecinin ve pratiklerinin gerçekleştiği bir eğitim kurumunda (okulda), okulun fiziki ve toplumsal çevresi, okulun paydaşları, okulun akademik başarısı ve okulun eğitim politikaları ile olan ilişkisini sosyolojik olarak sorunsallaştırmayı amaçlamaktadır. Tez çalışmasında, öğretmen cinsiyeti ile nitelikli eğitim arasındaki ilişkiyi ortaya koyabilmek amacıyla Çankırı İli Kızılırmak ilçesinde bulunan tek resmi ilköğretim kurumu olan `Şehit Remzi Aslan İlkokulu` üzerinden saha çalışması yürütülmüştür. Bu ilköğretim okulunun incelenmesi sürecinde okul idaresinin, öğretmenlerin ve velilerin görüşlerine ve deneyimlerine başvurulmuştur. Bu bağlamda nitelikli eğitimin ne olduğu, nitelikli bir eğitimde öğretmen cinsiyetinin etkili olup olmadığı araştırılmıştır. Çalışmada nitel araştırma tekniği kullanılmıştır. Önceden hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formları katılımcılara yöneltilmiştir. Görüşmelerde ses kayıt cihazı kullanılmıştır. Elde edilen bulgular belli kodlamalara dayandırılarak tez formatına aktarılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Nitelikli Eğitim, Öğretmen, Öğretmen Cinsiyeti, Toplumsal Cinsiyet.
dc.description.abstractThis study aims to problematize sociologically the relationship between the physical and social environment of the school, the school's stakeholders, the academic success of the school and the school's educational policies in an educational institution (school) where the corporate education process and practices take place. In the thesis study, in order to reveal the relationship between teacher gender and qualified education, a field study was carried out in `Şehit Remzi Aslan Primary School`, which is the only official primary school in Kızılırmak district of Çankırı province. During the examination of this primary school, personal opinions and experiences of the school administration, teachers and parents were consulted. In this context, it was researched what quality education is and whether the gender of the teacher is effective in a qualified education or not. Qualitative research technique was used in the study.Pre-prepared semi-structured interview forms were given to the participants.Tape recorder was during the interviews. Findings were transferred to the thesis format based on certain codes. Keywords: Education, Quality Education, Teacher, Teacher Gender, Gender.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleNitelikli eğitim ile öğretmen cinsiyeti arasındaki ilişkiyi sosyolojik olarak sorunsallaştırmak: Çankırı ili örneği
dc.title.alternativeSociologically problematize the relationship between qualified education and teacher gender: Çankiri province example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-19
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10220391
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid646268
dc.description.pages183
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess