A `D combined wawe current sediment transport model
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İKİ BOYUTLU BÜTÜNLEŞİK BİR DALGA-AKINTI-SEDİMENT TAŞINIM MODELİ Kıyıların doğru mühendislik uygulamalarıyla yapılandırılması ve verimli bir şekilde kullanılması için hidrodinamik olaylarının ve bu etkilere kumsalın ve kıyı yapılarının tepkilerinin bilinmesi gereklidir. Bir çok ülkede kıyı bölgelerinin ekonomik ve ekolojik anlamda çok değerli olduğu dikkate alındığında kıyı ve deniz dibi topografyası değişimini kontrol edebilmek için kıyı hidrodinamiğinin ne yönde ve nasıl değiştiğini tahmin edebilmek önemlidir. Kıyıdaki hidrodinamik olayların ve kıyının bunlaraq gösterdiği tepkinin simulasyonu laboratuvar ortamında yürütülen modelleme çalışmalarıyla yapılabilmektedir. Ancak doğada meydana gelen bu olaylarının aynını laboratuvarda tekrarlamak hemen hemen imkansızdır. Bilgisayar teknolojisi ve nümerik modelleme konusundaki gelişmeler bu olayların gerçeğe daha yakın, daha ekonomik olarak ve daha kısa sürelerde modellenmesini mümkün kılmıştır. Ayrıca bu tür nümerik modelleme çalışmaları, uygulamalar açısından da daha geniş ve rahat imkanlar sağlamıştır. Bu çalışmada, kullanıma hazır durumdaki iki nümerik model, değişik deniz dibi topoğrafyaları ve dalga koşulları için dalgalan ve akıntıları hesaplamak üzere birleştirilmiştir. Üçüncü bir model ise dalgalar ve akıntıların etkisiyle sediment taşınımının ve deniz dibi topoğrafyasının zaman içindeki değişiminin hesaplanması için geliştirilmiştir. Modellerin herbiri birleştirildikten sonra, tek basma çalışabildikleri gibi birleşik tek bir model olarak da çalışabilmelerinden dolayı, modül olarak kabul edilmiştir. Her modülde kullanılan bağıntıların matematiksel ve nümerik formülasyonları gösterilmiştir. Birleşik modelin yeterliliği, sonucu bilinen durumlar için nitelik bakımından karşılaştırmalar yapılarak, ve nicelik yönünden de laboratuvar ölçümleri ile test edilmiştir. ABSTRACT A 2-D COMBINED WAVE-CURRENT-SEDIMENT TRANSPORT MODEL The efficient use of coastal areas with the correct engineering application for the construction of coastal structures requires knowledge of the hydrodynamic processes and their effect on the coast. Considering that coastal areas are one of the most valuable areas in the world both economically and ecologically, it is important to predict the effect of the hydrodynamic processes in order to control the changes in the shoreline and the coastal topography. Modeling studies of coastal processes can be carried in the laboratory by simulating the hydrodynamic forces and the resulting topographic. Due to the difficulties in reproducing the field conditions in the laboratory, and also with the advance in numerical modeling techniques and computer technology it is possible to simulate the processes more economically and in shorter time, with more freedom in the applications. In this study, two existing numerical models are combined to simulate the wave and current fields associated with various bottom topographies and offshore wave conditions. A third numerical model is developed to compute the sediment transport rates and the topographic evolution under the action of waves and currents computed by the first two models. All three models can be treated as individual modules due to their ability to function separately, as well as in combined form as one complete morphodynamic model. The mathematical and numerical formulations of the governing equations associated with each module are presented. The capabilities of the combined model is tested with applications of known cases for qualitative comparisons, and with laboratory measurements for quantitative comparisons.
Collections