Tüketicilerin yabancı markalı giyim ürünlerini satın alma nedenleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve internetin ticari amaçlayaygın olarak kullanımı, değişen ekonomiler, globalleşme, müşteri beklentilerindekideğişimlerede bağlı olarark markalaşmada‟da değişim yaşanmaktadır.Tüketiciler çok sayıdaki markalar içinde seçim yaparken,kendilerine en düşükmaliyetle en yüksek faydayı sağlayan herkes tarafından bilinen güven duyulanmarkalara öncelik verirler.Bu çalışmanın amacı;Tüketicilerin giyim harcamalarında yabancı marka ürüntercih etmesine etki eden faktörleri ortaya koymak ve bu faktörlerin satın almadavranışına etkisini ölçmektir.Bu amaçla hazır giyim sektörüne yönelik bir anketformu hazırlanmış ve Antalya‟da uygulanmıştır.Ayrıca yapılan bu anket çalışmasıylaAntalyada yabancı marka satan marka yöneticilerini markalaşma yolunda neleredikkat etmesi gerektiğini ortaya koymaktadır.Anahtar Kelimeler: Marka,Tüketici davranışları The developments of the information and communication technologies, theusage of internet for trading, alternating economies, and the globalization changesthe requests of tge consumers, by the way, this causes the transformations on thebrandage.The customers prioritize to the brands which have tle lowest prices but givethe cunsomers the best utility. Also the customers chose the most popular andauthoritative brands while they are shopping.The purpose of this work is; to show the factors of buying foreigner brandedclothes by the consumers‟ consumption preferences and evaluating the factors‟effects to their buying activities. For this purpose, an questionnaire form has beenelaborated and applied to ready to wear sector in Antalya. Also this questionnaireform expresses what the foreign brand sellers in Antalya should remark while theyare brandaging.Keywords: Brand, Consumer Behaviours
Collections