Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Handan
dc.contributor.authorYilmaz, Yeşim
dc.date.accessioned2020-12-04T11:40:36Z
dc.date.available2020-12-04T11:40:36Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/80274
dc.description.abstractBilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve internetin ticari amaçlayaygın olarak kullanımı, değişen ekonomiler, globalleşme, müşteri beklentilerindekideğişimlerede bağlı olarark markalaşmada‟da değişim yaşanmaktadır.Tüketiciler çok sayıdaki markalar içinde seçim yaparken,kendilerine en düşükmaliyetle en yüksek faydayı sağlayan herkes tarafından bilinen güven duyulanmarkalara öncelik verirler.Bu çalışmanın amacı;Tüketicilerin giyim harcamalarında yabancı marka ürüntercih etmesine etki eden faktörleri ortaya koymak ve bu faktörlerin satın almadavranışına etkisini ölçmektir.Bu amaçla hazır giyim sektörüne yönelik bir anketformu hazırlanmış ve Antalya‟da uygulanmıştır.Ayrıca yapılan bu anket çalışmasıylaAntalyada yabancı marka satan marka yöneticilerini markalaşma yolunda neleredikkat etmesi gerektiğini ortaya koymaktadır.Anahtar Kelimeler: Marka,Tüketici davranışları
dc.description.abstractThe developments of the information and communication technologies, theusage of internet for trading, alternating economies, and the globalization changesthe requests of tge consumers, by the way, this causes the transformations on thebrandage.The customers prioritize to the brands which have tle lowest prices but givethe cunsomers the best utility. Also the customers chose the most popular andauthoritative brands while they are shopping.The purpose of this work is; to show the factors of buying foreigner brandedclothes by the consumers‟ consumption preferences and evaluating the factors‟effects to their buying activities. For this purpose, an questionnaire form has beenelaborated and applied to ready to wear sector in Antalya. Also this questionnaireform expresses what the foreign brand sellers in Antalya should remark while theyare brandaging.Keywords: Brand, Consumer Behavioursen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin yabancı markalı giyim ürünlerini satın alma nedenleri
dc.title.alternativeFactors affecting consumer's purchase decision on foreign branded apparel products
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand preference
dc.subject.ytmForeign branded products
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.identifier.yokid10056423
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid375220
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess