The Relationship between gender, spatial visualization, spatial orientation , flexibility of closure abilities and the performances related to plane geometry subject of the sixth grade students
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ALTINCI SINIF ÖĞRENCİLERİNİN CİNSİYETLERİNİN, UZAYSAL GÖRME, UZAYSAL YÖNELME VE BÜTÜNLEŞTİRME ESNEKLİĞİ BECERİLERİNİN, UZAY GEOMETRİ KONUSUNA YÖNELİK BAŞARILARI İLE İLİŞKİSİ Uzay geometri konusu matematik programının nokta, doğru, düzlem ve uzay kavramlarım ve bunlar arasındaki ilişkileri içeren konulanndandır. Genelde üç boyutlu olan şekillerin iki boyutlu ortamlar üzerinden gösteriminden kaynaklanan problemler nedeni ile öğrencilerin bu konularda zorlandıkları gözlemlenmektedir, öğrencilerin uzay geometri konusuna yönelik başarılarının, uzay ilişkilerine yönelik becerileri ile şekillenebileceği düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı altmcı sınıf öğrencilerinin cinsiyetleri, uzay ilişkilerine yönelik becerilerinin üç alt boyutlarından uzaysal görme, uzaysal yönelme ve bütünleştirme hız ve esnekliği becerileri ile uzay geometri konusundaki performansları arasındaki ilişkileri belirlemektir. Çalışmanın örneklemini 120 kişilik bir öğrenci grubu oluşturmaktadır. Çalışmanın ilk kısmında kullanılan testlerin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. İkinci kısımda, öncelikle değişkenler arasındaki korelasyon katsayılarına bakılmış, cinsiyet dışında anlamlı seviyede ilişkiler bulunmuştur. Daha sonra birden fazla değişken arasındaki ilişkileri belirlemek için çoklu regresyon analizi uygulanmıştır. Sonuçlar üç değişkenin uzay geometri başarısındaki değişkenliğin yüzde 35 'ini açıklayabildiğim göstermiştir. Ancak değişkenlerin katkı derecelerinde farklılıklar görülmektedir. Uzaysal yönelme (B=.41) en fazla katkıya sahiptir, bunu uzaysal görme (B=.26) ve bütünleştirme hız ve esnekliği (B=.05) takip etmektedir. Korelasyon analizi sonuçlarına göre, cinsiyet, çoklu regresyon analizine bir değişken olarak alınmamıştır. MIKfiMANTASYON MERKEZİ IV ABSTRACT THE RELATIONSHIP BETWEEN GENDER, SPATIAL VISUALIZATION, SPATIAL ORIENTATION, FLEXIBILITY OF CLOSURE ABILITIES AND THE PERFORMANCES RELATED TO PLANE GEOMETRY SUBJECT OF THE SIXTH GRADE STUDENTS The plane geometry subject includes concepts as points, lines, planes, space and their relations. Representations of three-dimensional objects by means of two-dimensional diagrams bring the difficulties of identification of their properties. Three subfactors of spatial ability were identified as the main variables in the performances of students related to plane geometry subject. The purpose of this study is to investigate the relationship between gender, spatial visualization, spatial orientation, flexibility or speed of closure abilities and the performances related to the plane geometry subject of the sixth grade students. The sample of the study consisted of 120 sixth grade students. In the first part of the study, the reliability and the validity studies of the representative tests were carried out. In the second part, correlation analyses were carried out. Significant correlations were found between each factor except gender. For clarifying the relationships between more than one factor multiple regression analyses were used. The results showed that the three predictor variables explained the 35 per cent of the variance in plane geometry test scores. However, degree of contribution of each factor differed. The relative impact of spatial orientation ability (B=. 41) was higher than the spatial visualization ability (B=. 26) followed by the flexibility of closure ability (B=. 05). As a result of correlation analysis, gender was not taken into the regresion analyses.
Collections