Arterial signal coordination and optimization: A case study in İstanbul
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kentsel yaşamda büyük bir stres kaynağı olan trafik sıkışıklığı, sadece insanlar için stresoluşturucu bir faktör olmaktan öte ekonomiye oldukça zarar veren bir etken olarak da yeralmaktadır. İstanbul'daki trafik sıkışıklığının tahmin edilen yıllık toplam maliyeti 3.12 milyarAmerikan Doları'dır (Ergün ve Şahin, 2005). Trafik sıkışıklığını azaltmanın en etkiliyollarından birisi, sinyal kontrollü arterlerde sinyal koordinasyonu uygulamalarınıngeliştirilmesidir. Bu çalışmanın amacı, bir sinyal koordinasyonu metodolojisinin vestratejisinin geliştirilip, geliştirilen metodolojinin İstanbul'da seçilen pilot bir artereuygulanmasıdır. Bunun için, seçilen arterde trafik sayımları yapılmış ve arter, seçilen sinyaloptimizasyonu ve koordinasyonu programlarıyla (SYNCHRO, SIGNAL 2000 ve SimTraffic)bilgisayarda modellenmiştir. Bu çalışmada geliştirilen üç değişik sinyal koordinasyonusenaryosunun bilgisayarda uygulanmasının ardından, en verimli koordinasyon metodolojisibelirlenmiştir. Çalışmanın sonuçları, sinyal koordinasyonunun arterde uygulanmasıdurumunda arteri içeren şebeke bazındaki toplam trafik gecikmesinde yüzde 60'a, yakıttüketiminde ve karbon monoksit salınımında ise yüzde 30'a varan azalmalarıngerçekleşecebileceğini göstermiştir. Traffic congestion, which is a major stress creator in urban life, does not only stand todepress people but also gives rise to considerable costs to the economy. The total annual costof traffic congestion in Istanbul is estimated to be 3.12 billion US$ (Ergün and Şahin, 2005).One of the most effective ways of reducing traffic congestion is the coordination of signalizedarteries. The objective of this study is to develop a signal coordination methodology andsignal coordination strategies and to test them through a pilot artery in Istanbul. In order toaccomplish this, traffic counts were performed in the selected artery and the artery wasmodeled through the use of the selected signal optimization and coordination computerpackages; i.e. SYNCHRO, SIGNAL 2000 and SimTraffic. Subsequent to the execution ofthree established signal coordination scenarios, the most efficient signal coordinationmethodology was determined. The results of the study showed that signal coordination canprovide up to 60 per cent reduction in total traffic delay, 30 per cent reduction in total in fuelconsumption and 30 per cent reduction carbon monoxide emission in the artery and its sidestreets.
Collections