Effects of guided and semi-guided investigations on sixth grade students` conceptualization levels
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin fiziksel ve kimyasal değişim kavramlarıyla ilgilikavramsallaştırma düzeylerine farklı laboratuvar uygulamalarının etkisini ortayaçıkarmaktır. Çalışma, stanbul'un ekonomik düzeyi düşük bölgelerinden birindeki okuldabulunan altıncı sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir.Okulda toplam 156 altıncı sınıf öğrencisi bulunmaktadır. Bu öğrencilerden 80'içalışmanın örneklemi olarak seçilmiştir. Öğrencilerin Fen Dersi Tutum Ölçeğinden(Toğrol, 2000) aldıkları puanlar eşleştirilerek iki homojen grup (n=40) oluşturulmuştur. lkgruptan 27 öğrenci laboratuvar uygulamalarını tamamlarken, ikinci gruptan 23 öğrencilaboratuvar uygulamalarının tamamına katılmıştır.Fen Dersi Tutum Ölçeği (SAS), öğrencilerin fen derine karşı tutumlarını ölçmekamacıyla, Fiziksel ve Kimyasal Değişim-Kavramsallaştırma Düzeyi Belirleme Ölçeği iseöğrencilerin fiziksel ve kimyasal değişim konusundaki kavramsallaştırma düzeylerinibelirlemek amacıyla kullanılmıştır.Çalışmada, yönlendirici laboratuvar çalışması olarak adlandırılan ve öğrencilereyapılacak deneylerin işlem basamaklarının detaylı olarak verildiği laboratuvar çalışması ileyarı-yönlendirici laboratuvar çalışması olarak adlandırılan işlem basamaklarınınöğrenciler tarafından oluşturulmasının beklendiği iki tür laboratuvar uygulamasıkullanılmıştır.Her bir laboratuvar uygulamasının öğrencilerin kavramsallaştırma düzeylerine etkisiolup olmadığını anlamak amacıyla öntest ve sontest sonuçlarını karşılaştıran analizlergerçekleştirilmiştir (yönlendirici df=26, t=-7,13, p= ,000; yarı-yönlendirici df=22, t=-6,17,p= ,000). Son olarak, bu iki tür laboratuvar çalışmasına katılan öğrencilerin son testpuanları ANCOVA yöntemiyle analiz edilmiş ancak grupların kavramsallaştırmadüzeylerine farklı laboratuvar uygulamalarının etkisi arasında istatistiksel olarak anlamlıbir fark bulunamamıştır.Çalışma sonuçları iki tür laboratuvar uygulamasının da altıncı sınıf öğrencilerininfiziksel ve kimyasal değişim konusundaki kavramsallaştırma düzeylerine olumlu yöndeetkisi olduğunu göstermektedir. Ayrıca, iki farklı laboratuvar çalışmasına katılanöğrencilerin kavramsallaştırma düzeyleri arasında fark olup olmadığını incelemekamacıyla kovaryans analizi (ANCOVA) yapılmıştır. Sonuçlar, iki tür laboratuarçalışmasına katılan öğrencilerin kavramsallaştırma düzeyleri arasında fark olmadığınıgöstermesine rağmen, yönlendirici laboratuar çalışmasına katılan öğrencilerin yanlış ya dayanlış kavramsallaştırma içeren cevap sayısının yarı yönlendirici laboratuar çalışmasınakatılan öğrencilerinkinden daha fazla olduğu bulunmuştur. Bunun yanında, yönlendiricilaboratuar çalışmasına katılan öğrencilerin tamamen doğru verilen cevap sayısının yarıyönlendirici laboratuar çalışmasına katılan öğrencilerinkinden daha az olduğubulunmuştur. The present study attempts to understand the effect of two different types ofinvestigation techniques on sixth graders? conceptualization levels related to the conceptsof physical and chemical changes. The study was carried out with the six graders in apublic primary school located in an economically disadvantaged district of Istanbul.There were totally 156 sixth graders in the school. 80 students were selected as thesample of the study and two homogeneous groups (n=40) were formed by matchingsubjects with their science grades and science attitude scores. However, 27 of the studentsin the first subgroup and 23 of the students in the second subgroup have completed thetreatments. Science Attitude Scale (SAS) (Toğrol, 2000) was used in order to determinestudents? attitudes towards science. Science Concept Scale - Physical and ChemicalChanges (SCS-PCC) is the second instrument developed by the researcher in order tomeasure students? conceptualization levels related to the selected science concepts-physical and chemical changes.There were two groups treated with guided investigations, and two groups treatedwith semi-guided investigations. During guided investigations, the procedure of the taskswere given to the students explicitly by the teacher, while in semi-guided investigationsstudents find out the procedures by themselves and continue their investigations accordingto their own procedures.Results indicate that both types of investigations cause positive developments onsix graders? conceptualization levels. In addition, analysis of covariance (ANCOVA) wasconducted in order to examine whether there is a difference between the conceptualizationlevels of students who were treated with different investigation techniques. Although theresult of this analysis did not indicate significant difference between the effects of theselaboratory investigations on students? conceptualizations, it is found out that the number ofincorrect answers or answers which include alternative conceptions for the students whowere treated with guided investigations are more that the ones who were treated with semi-guided investigations. On the other hand, the number of completely correct answers for thestudents who were treated with semi-guided investigations are more than the ones whowere treated with semi-guided investigations.
Collections