Joint replenishment problem with truck cost structures
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez şalışmasında rassal talep ve toplu sipariş maliyetlerini işeren şok urünlücs s c c üu uüenvanter sistemleri incelenmiştir. Ozellikle ilgilenilen problem, amacı toplamsbeklenen sipariş verme, envanter tutma ve ardısmarlama maliyetlerini en azasindiren politikayı bulmak olan ve literatürde rassal toplu sipariş problemi adıu sverilen problemdir. Literatürden farklı olarak bu şalışmada her basamağı ilaveu cs gtaşıt kapasitesine karşılık gelen, basamaklı maliyet yapısı incelenmiştir. Büyles s s obir yapıda (s, Q) adı verilen yeni bir politika ünerilmiştir. Bu politikada, biro surünün envanter pozisyonu yeniden ısmarlama noktası s'e düştüğunde, sabit mik-üu u us ugütarlı sipariş tetiklenmektedir. Bu ısmarlanan miktar, urunler arasında, envanters üpozisyonları mümkün olduğunca eşitlenecek şekilde paylaştırılır. Bu yeni poli-uu g s s stika, ardısmarlama ve sipariş maliyetlerinin yüksek olduğu durumlar işin tasar-s u g clanmış olup, herbir urünün bağımsız olarak siparişi tetikleyebilmesine izin verirs üu u g sve sürekli olarak aynı miktarda sipariş vererek ülşek ekonomisinden tümüyle fay-u s oc uudalanır. Politikanın tasarlandığı şekilde işlediğini doğrulamak ve performansınıgs s g gdaha ünce literatürde ünerilen (Q, S) ve (Q, S, s) politikalarıyla karşılaştırmako u o ssişin bir sayısal şalışma yapılmıştır. Bu Calışmanın sonucunda, ünerilen (s, Q)c cs s şs opolitikasının yüksek ardısmarlama, sipariş verme maliyetlerinin olduğu ve kap-u s gasite kısıtının olmadığı durumlarda (Q, S) politikasından daha iyi sonuş verdiğig c ggüzlemlenmiştir. Araşlarda kapasite kısıtı olduğunda, ünerilen yeni politika, in-o s c g ocelenen diğer iki politikadan daha iyi sonuş vermiştir.g c sAnahtar süzcükler : Envanter teorisi, rassal toplu sipariş problemi, araş maliyets couyapısı.iv We consider inventory systems with multiple items in the presence of stochasticdemand and jointly incurred order setup costs. The problem is to determine thereplenishment policy that will minimize the total expected ordering, inventoryholding and backorder costs; the so-called stochastic joint replenishment prob-lem in the literature. In particular, we study the settings in which order setupcosts reï¬ect the transportation costs and have a step-wise cost structure, eachstep corresponding to an additional transportation vehicle. For this setting, wepropose a new policy which we call the (s, Q) policy. Under this policy, a replen-ishment order of ï¬xed size Q is triggered whenever the inventory position of oneof the items drops to its reorder point s. The replenishment order is allocatedto multiple items to equalize inventory positions of items to the extent possible.The policy is designed for settings in which the backorder and setup costs arehigh, as it allows the items to independently trigger replenishment orders andfully exploits the economies of scale by consistently ordering the same quantity.A numerical study is conducted to conï¬rm that the policy works as designed andto compare its performance against the (Q, S) and (Q, s, S) policies that weresuggested earlier in the literature. The study shows that the proposed (s, Q)policy outperforms the (Q, S) when the backorder and setup costs are high andwhen the vehicles are not capacitated. When the vehicles are capacitated, thenew policy outperforms both other policies under the most settings considered.Keywords: Inventory theory, stochastic joint replenishment problem, truck coststructure.iii
Collections