Development of link-capacity functions for İstanbul freeways
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Trafik akımı ve seyahat süresi arasındaki ilişkiler link kapasite fonskiyonları olaraktanımlanmıştır ve bu fonksiyonlar kapasite sınırlamalı seyahat atamalarında temel girdilerioluştururlar. Gerçekçi seyahat tahminleri için seyahat atamalarının dikkatle ele alınmasıgerekmektedir ve bu amaç için de link kapasite fonksiyonlarına ihtiyaç vardır. Ne yazık kivar olan her yol için geçerli, nihai bir link kapasite fonksiyonu mevcut değildir, onunyerine, farklı değişkenleri keşfedilmeyi bekleyen bir çok link kapasite fonksiyonu vardır.Bu değişkenler bahsi geçen yol kesitine, araç ve sürücü özelliklerine bağımlıdırlar.Türkiye'nin en kalabalık şehri olan Istanbul'un da kendine has parametreleri vardır. Buçalışmanın amacı Istanbul için uygun link kapasite fonksiyonlarını ve onlarındeğişkenlerini tespit etmektir. Bunun için önce trafik akım parametreleri arasındakiilişkiler incelenip, fonksiyonlara girdi olarak kullanılacak serbest akım hızı ve kapasite gibideğerler tespit edilmiştir. Bu trafik parametreleri arasındaki ilişkilerin iki boyutlugeleneksel yaklaşımınından ve bunun sonucunda bulunan değişkenlerin ardından, üçboyutlu yeni bir yaklaşım da mevcut verilerin bir kısmına uyumunu gözlemlemek içinsadece deneysel olarak uygulanmıştır. Bu çalışmanın sonuçlarının Istanbul'lu ulaştırmaplanlamacılarını doğru tahmin analizlerine yönlendirmesini umarım. The relationships between traffic flow and travel time are called link-capacityfunctions and are fundamental inputs for capacity restrained trip assignment methods. Inorder to estimate realistic results for travel demand, trip assignment is to be handledcarefully and for this purpose link-capacity functions are necessary. Unfortunately, there isnot an ultimate link-capacity function being valid for any road; instead there are manydifferent types of functions with different parameters. These parameters show dependencyto the links, vehicle and driver characteristics of that specific region. Istanbul, being themost crowded city of Turkey has its own specific parameters, too. This study aimed tocalibrate suitable link-capacity functions and the estimates of their parameters for Istanbul.This was achieved by first investigating the basic relationships between traffic streamparameters and after finding out the characteristic inputs for the functions, such as freeflow speed, and capacity. The two dimensional traditional approach to the relationshipsbetween these traffic parameters and the estimation of them is followed by a threedimensional newer approach to a small part of the existing data in order to see itsrelevance, experimentally. The results of this study may lead the transportation planners ofIstanbul to convenient forecast analysis.
Collections