Content-oriented negotiation in e-commerce
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, ucret tabanlı pazarlık yaklaşımlarına alternatif olarak, servis işeriği uzerineü s c güËcyapılan pazarlığın otomatikleştirilmesini temel alan bir yaklaşımı ünermektedir. Işerikg s s otabanlı pazarlıkta, ucretten ziyade servisin tanımı uzerine pazarlık yapılmaktadır. Tüke-ü ü uticinin ve ureticinin her ikisi de ilgilendikleri servis hakkındaki bir ontolojiyi paylaşmak-ü stadır. Paylaşılan ontoloji, anlamsal bilgilerinin güsterimini sağladığı gibi, belirlenmişs o g g sbir servisin ozelliklerini kapsar ve bunlar arasındaki ilişkileri muhafaza eder.ü sTekrarlayan etkileşimler sonunda, uretici tü keticinin ihtiyaşlarını doğru olaraks ü u c gügrenir ve tü keticinin daha şok beğeneceği tekliï¬er uretir. Tü keticinin tercihlerinioğ u c g g ü uoğügrenmek işin Versiyon Uzayı'nın genişletilmesi, karar ağaşlarının artımlı olarak kul-c s gclanımı ve ügrenmenin ceşitli anlamsal benzerlik ülşutleriyle birleştirilmesi gibi cesitlioğ şs o cü s şyaklaşımlar calışılmıştır. Bu tezin temel katkıları, ayıran kavramları ogrenebilme ka-s şs s üğbiliyeti ile Versiyon Uzayı'nın genişlemesi ve taksonomileri kullanan yeni bir anlamsalsbenzerlik olşutü dü r.ü cü u uPazarlık işin ünerilen yapı, artımlı ogrenme tekniklerinden ve ontolojilerin anlamlıco üğgüsterimlerinden onemli ï¬kirleri birleştirmektedir. Otomatikleşmiş pazarlık yapısınıno ü s ssteorisinine ek olarak, gerşekleştirilen sistemin detayları da verilmektedir. Ceşitli ügren-c s ş s oğme algoritmaları ve benzerlik olşutleri test edilmektedir. Test sonuşları servisler arasın-ü cü cdaki anlamsal yakınlığı güze almanın yapıcı bir etkisi olduğunu güstermektedir.go g o This thesis proposes an approach for automating the content negotiation of ser-vices as an alternative to price-oriented negotiation approaches. In content-orientednegotiation, the description of services rather than their price are negotiated. Bothconsumers and producers share an ontology about the service of interest. The sharedontology contains the features for a given service and captures the relations betweenthem as well as providing the representation of semantics.Through repetitive interactions, the provider learns consumers? needs accuratelyand can make better targeted counter oï¬ers. In order to learn the consumer preferences,several approaches are explored such as the extension of Version Space, the use ofdecision trees in an incremental way and the combination of learning with a varietyof semantic similarity metrics. The main contributions of this thesis are the extensionof Version Space with the capability of learning the disjunctive concepts and a newsemantic similarity metric using the taxonomies.The proposed architecture for the negotiation combines important ideas fromincremental learning techniques with the expressive representation of ontologies. Inaddition to the theory of the automated negotiation architecture, the details of theimplemented system are given. A variety of learning algorithms and similarity metricsare tested. The test results show the constructive eï¬ect of considering the semanticcloseness among services.
Collections