Parametric human body modeling for virtual dressing
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez şekil interpolasyonuna dayalı üç boyutlu parametrik bir insan bedeni modelleme gereci ortaya koymaktadır. İnsan bedeni modellemede günümüze kadar uygulanmış yöntemlerin bir sınıflandırması verilmektedir. Şekil interpolasyonunda yerel kontrolu sağlamak için, insan bedeni şekil tanımları antropometrik olarak bölümlenmiş-tir. Bölümler arası sınır bölgelerde pürüzsüz süreklilik, ağırlıklı bir interpolasyonla sağlanmıştır.Üç boyutlu model üzerinde bölümlerin imlenmesi için başka bir gereç geliştirilmiş- tir. Bu gereç her model için kanatlı kenar veri yapısı oluşturmaktadır. Bu yapı sayesinde nokta komşulukları bulunabilmektedir. Noktaların interpolasyon ağırlıkları da bu aşamada atanmaktadır. Sınır bölgelerde pürüzsüz sürekliliği sağlamak üzere, ağırlık atamaları için sönümlenen işlevler kullanılmaktadır.Sonuç modellerden görüntü sentezlemek için, octree'lerle hızlandırılmış ışın izleme yöntemi uygulanmaktadır. Örtüşme-önleme için kararsız desenli ileri örnekleme kullanılmaktadır. Uygulama olarak bir sanal giydirme gereci geliştirilmiştir. Bu gereç, üç boyutlu bir modelleme arayüzü ve giysilerin fotoğrafik görüntüleri ile bedenlerin sentezlenen görüntülerini kullanan bileşim altyapısıyla sanal bedenlerin giyinmiş görüntü- lerini oluşturan bir giydirme ortamı içermektedir. This thesis presents a parameterized 3D human body modeling tool based on shape interpolation. In order to have local control on shape interpolation, human body shape descriptions are anthropometrically segmented. Smooth continuity at the boundaries of individual segments is achieved by weighted interpolation.A 3D editing tool has been developed for segmentation. This tool employs winged edge data structure. This structure allows fast access to vertex neighborhoods. The interpolation weights for vertices are assigned during segmentation. We use decaying functions to assign weights on boundary regions, enabling smooth continuity.Raytracing accelerated by octrees is used for synthesizing images of the resulting models. Anti-aliasing in these images is achieved by super-sampling with jittered patterns. The thesis also introduces a virtual dressing tool. This tool contains a 3D modeling interface and a dressing environment combined with a compositing subsystem, which creates dressed images of virtual replicas by utilizing layers of photographic images of garments and layers of synthesized images of body replicas.
Collections