Two phase pipe flows in fuel tank refueling
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada otomobil benzin deposunun dolumu bir akışkanlar mekaniği programı olan FLUENT ticari paket programı marifetiyle modellenmiştir. Benzin deposunu oluşturan bileşenlerden dolum borusu, çıkış borusu, benzin tankı geometrik olarak modellenmiş ve bunlara ek olarak benzin pompası ve rollover valfi de sınır şartı olarak modellenmiştir. FLUENT'te süreklilik, momentum, hacim oranı ve türbülans denklemleri çözülmüştür. Akışta malzeme olarak hava ve benzin kullanılmıştır. Benzin deposundaki basıncın akışa etkisi, benzin pompasından yollanan benzinin hızı ve benzin-hava oranı, farklı benzin pompası kullanım açıları, farklı dolum borusu geometrileri incelenmiştir. Bazı durumlarda da pompanın erkenden akışı durdurması durumu gözlenmiştir. Benzin pompasından çıkan benzinin hacimsel debisi arttıkça benzin tankı içindeki basınçların arttığı gözlenmiştir. Rollover valfi görevi gören benzin deposunun üzerindeki sınır basınç şartı düşük olduğunda daha fazla havanın o bölgeden çıktığı görülmüştür. Benzin tanecikleri tank içindeki yüksek basınçlardan ya da depo içindeki benzin yüksekliğinden dolayı vent borusu girişini kapattığında, depo içinde yüksek basınçlar oluştuğu gözlenmiştir. Automotive fuel tank refueling is modelled with FLUENT software which is a commercial CFD solver in fluid mechanics. Fuel tank components are modeled geometrically such as the fill pipe, vent pipe and tank dome. Additionally, the other important components are modelled as boundary conditions such as fuel nozzle and rollover valve. In FLUENT continuity, momentum, volume fraction and turbulence equations are solved. Gasoline and air are used as materials in the flow. The effect of pressure inside the tank dome to the flow, gasoline inlet velocity and fuel ratio in the fuel nozzle, different fuel nozzle angles, different fill pipe geometries are discussed in this thesis. In some cases premature nozzle shut-off is observed. It is seen that higher volume flow rate in the nozzle increased the tank dome pressure during the refueling process. Pressure value set at the top of the tank as a rollover valve led to more air to flow out through the top of the tank when it had lower values. It is also observed that when gasoline droplet sealed the vent pipe entrance due to the rising fuel level or the back pressure developed in the tank, pressure reached to a peak value in the tank.
Collections