Ankara Polis Koleji öğretmenlerinin eğitim amaçlı bilişim teknolojilerini kullanmalarını belirleyen etkenler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma emniyet teşkilatı eğitim kurumlarından Ankara Polis Kolejinde bilişim teknolojilerinin (multi-medya araçlarının) kullanım durumunu belirleyen etkenleri bu okulda görev yapan öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak tespit etmek amacıyla yapılmıştır.Araştırma, Ankara Polis Kolejinde 2008?2009 eğitim-öğretim yılında görev yapan 75 branş öğretmenine anket uygulaması yolu ile yapılmış ve elde edilen veriler SPSS for Windows paket programıyla analiz edilmiştir.Elde edilen bulgulara bakıldığında, bilişim teknolojileri araç ve gereçleri kullanımının; Ankara Polis Kolejinde özellikle bilgisayar ve projeksiyon aleti gibi belirli araçlarda çok yaygın olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra okul idaresinin temin etmediği bir multi-medya aracının tercih edilmediği olumsuz olarak tespit edilmiştir.Öğretmenlerin dersleri daha verimli hale getirdiği inancı, sınıf ortamlarının bu araçları kullanmaya uygun dizayn edilmiş olması, öğrencileri yaşayarak öğrenme modeline daha da yakınlaştırması ve onları derslere daha da motive etmesi MMA'ların kullanımını olumlu yönde etkilediği bulunmuş iken, kullanılan aracın kullanma ortamının tek düzelik yaratıp ilgiyi azaltacağı inancı ise MMA'larının kullanımını olumsuz yönde etkilediği tespit edilmiştir.MMA ile ilgili öğretmenlerin kurs görmüş olmaları MMA'nın kullanımını olumlu etkilemesi yanı sıra görmemiş olanlar daha belirsiz kullanmaları olumsuz olarak tespit edilmiştir. This study aims at finding factors determining the usage level of IT devicesin courses in Ankara Police College, which is one of education institutionsof Turkish Police Organization. This research is based on the ideas of theteachers, which is conducted through a questionnaire applied to 75 teachersworking for the Ankara Police College in the education year of 2008-2009.Data obtained were analyzed with SPSS Software Program. In this research, it is found that the usage of multi-media devices, especially in computers and projectors, is very common in the Ankara Police College. In addition, if a multi-media device is not provided by the Administration of Police College, it is not preferred to use that equipment and this is found as negative.It is also found that there are positive effects as well as negative effectsthat influence the use of multi-media devices. Positive factors are asfollows: the belief that multi-media devices make courses more efficient;the proper design of classroom settings for the use of multi-media devices;making students approach to the learning model by living and finallystudents are motivated for courses. On the other hand, the negative factoris the belief that the multi-media devices used decreases interest ofstudents by creating monotony in course settings. If teachers have takencourses for multi-media devices, they see the use of them as positive, otherwise they see them as negative.
Collections