Show simple item record

dc.contributor.advisorÇevik, Hasan Hüseyin
dc.contributor.authorTuna, Sinan
dc.date.accessioned2023-09-26T11:40:00Z
dc.date.available2023-09-26T11:40:00Z
dc.date.submitted2018-08-06
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/753268
dc.description.abstractBu araştırma emniyet teşkilatı eğitim kurumlarından Ankara Polis Kolejinde bilişim teknolojilerinin (multi-medya araçlarının) kullanım durumunu belirleyen etkenleri bu okulda görev yapan öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak tespit etmek amacıyla yapılmıştır.Araştırma, Ankara Polis Kolejinde 2008?2009 eğitim-öğretim yılında görev yapan 75 branş öğretmenine anket uygulaması yolu ile yapılmış ve elde edilen veriler SPSS for Windows paket programıyla analiz edilmiştir.Elde edilen bulgulara bakıldığında, bilişim teknolojileri araç ve gereçleri kullanımının; Ankara Polis Kolejinde özellikle bilgisayar ve projeksiyon aleti gibi belirli araçlarda çok yaygın olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra okul idaresinin temin etmediği bir multi-medya aracının tercih edilmediği olumsuz olarak tespit edilmiştir.Öğretmenlerin dersleri daha verimli hale getirdiği inancı, sınıf ortamlarının bu araçları kullanmaya uygun dizayn edilmiş olması, öğrencileri yaşayarak öğrenme modeline daha da yakınlaştırması ve onları derslere daha da motive etmesi MMA'ların kullanımını olumlu yönde etkilediği bulunmuş iken, kullanılan aracın kullanma ortamının tek düzelik yaratıp ilgiyi azaltacağı inancı ise MMA'larının kullanımını olumsuz yönde etkilediği tespit edilmiştir.MMA ile ilgili öğretmenlerin kurs görmüş olmaları MMA'nın kullanımını olumlu etkilemesi yanı sıra görmemiş olanlar daha belirsiz kullanmaları olumsuz olarak tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis study aims at finding factors determining the usage level of IT devicesin courses in Ankara Police College, which is one of education institutionsof Turkish Police Organization. This research is based on the ideas of theteachers, which is conducted through a questionnaire applied to 75 teachersworking for the Ankara Police College in the education year of 2008-2009.Data obtained were analyzed with SPSS Software Program. In this research, it is found that the usage of multi-media devices, especially in computers and projectors, is very common in the Ankara Police College. In addition, if a multi-media device is not provided by the Administration of Police College, it is not preferred to use that equipment and this is found as negative.It is also found that there are positive effects as well as negative effectsthat influence the use of multi-media devices. Positive factors are asfollows: the belief that multi-media devices make courses more efficient;the proper design of classroom settings for the use of multi-media devices;making students approach to the learning model by living and finallystudents are motivated for courses. On the other hand, the negative factoris the belief that the multi-media devices used decreases interest ofstudents by creating monotony in course settings. If teachers have takencourses for multi-media devices, they see the use of them as positive, otherwise they see them as negative.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnkara Polis Koleji öğretmenlerinin eğitim amaçlı bilişim teknolojilerini kullanmalarını belirleyen etkenler
dc.title.alternativeThe factors affecting the use of education-training oriented information technologies (it) by the teachers of Ankara Police College
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüvenlik Stratejileri ve Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmMultimedia
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPolice college
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.identifier.yokid363064
dc.publisher.instituteGüvenlik Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPOLİS AKADEMİSİ
dc.identifier.thesisid261996
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess